728 x 90

اقتصاد در هم شکسته و فروپاشیده از زبان رسانه حکومتی

بحران اقتصادی
بحران اقتصادی

طبیبیان اقتصاددان حکومتی به گوشه‌ای از فجایع و بحرانهای اجتماعی که همانا غارت و چپاول مافیای نظام و استراتژی کلان تلفات و دیگر فجایع و بحرانهای اجتماعی است، اعتراف کرد.
روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۶تیر به‌نقل از اقتصاددان حکومتی نوشت: اخیراً چند اتوبوس واژگون شدند و تعدادی انسان از جمله خبرنگاران جوان و سرباز معلمان و... کشته و چندین خانواده عزادار شدند. به‌گفته مسئولان فرسودگی لاستیک‌ها و قطعات اتوبوس عامل مهم در ایجاد حادثه مرگ‌آفرین بوده است. هزاران اتوبوس، خودرو، قطار و هواپیما دچار این مشکلات هستند، یعنی موجودی امکانات حمل ونقل کشور و سایر امکانات صنایع دیگر در حال فرسایش تدریجی است، چون امکان جایگزینی و خرید لوازم ضروری در کشور به‌دلیل تحریم و عدم پیوستن به اف.ای.تی. اف و سوء‌مدیریت و... وجود ندارد. فرایند فقیر شدنِ خاموش در بسیاری از خانه‌های ما در جریان است. اگر یخچال منزل که بیش از ۲۰سال عمر دارد و هر آینه ممکن است خراب شود، خراب شود بیش از ۶۰میلیون تومان باید برای یک یخچال مناسب پرداخت کرد... قدرت خرید درآمد ماهانه بسیاری از هموطنان طی سه چهار سال گذشته به یک‌سوم کاهش‌یافته است. در آینده وقتی درآمدمان به زیر ۱۰۰دلار در ماه رسید چشم‌ باز می‌کنیم و می‌بینیم، زیرخط فقر قرار گرفته‌ایم، بدون این‌که جرمی مرتکب شده باشیم...

 

وی با اشاره به اقتصاد درهم شکسته و فروپاشیده نظام و فقر و فلاکت گسترده اقشار و طبقات مختلف مردم افزود: روند اقتصاد کشور در مسیر «به سمت هندی شدن» قرار گرفته است، تعجب نکنید! در برخی مناطق شهرها قیافه انسان‌ها هم دارد هندی می‌شود، چهره‌های برخی از هموطنان در اثر ضعف در تغذیه مستمر که گرانی مواد غذایی به‌تدریج سبب می‌شود و ظاهر پوشش افراد به‌دلیل بالاپوش مستعمل و کهنه، هندی شده است که نشان‌دهنده گسترش فقر است.
در ادامه این مطلب در رابطه به کاندیداهای نمایشی در جریان شعبده انتخابات رژیم می‌افزاید: دقت کردید در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کسی از بلندنظری، اهداف بلند برای پیشرفت و ترقی کشور سخنی به میان نیاورد؟ همه در حد قول سبد معیشتی، تأمین مقداری پول کمک‌معاش یا قول‌های محاسبه نشده برای تأمین مسکن و مانند آن یا نظارت بر بازار و کنترل توزیع و قیمت صحبت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d1b2edd-374f-4e7b-bfd3-2700503da894"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات