728 x 90

افشای عملیات هکرهای وابسته به رژیم ایران توسط کارشناسان مایکروسافت

هکرهای ایرانی
هکرهای ایرانی

شرکت مایکروسافت در گزارشی که روز جمعه ۱۹ مرداد منتشر کرد اعلام نمود هکرهای مورد حمایت ایران، یک مقام بلندپایه را در کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در حمله ماه ژوئن هدف قرار دادند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره نوشت «محققان مایکروسافت روز جمعه گفتند که هکرهای وابسته به دولت ایران، چند هفته پس از نقض حساب کاربری در سطح یک منطقه ایالتی در آمریکا، سعی کردند به حساب یک مقام عالی رتبه در کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه ژوئن نفوذ کنند».
اکسیوس نیز در گزارشی به همین تاریخ با انتشار گزارشات کارشناسان مایکروسافت نوشت «چرا مهم است: مایکروسافت گفت که چندین گروه ایرانی شروع به راه‌اندازی کمپینهای تهاجمی اطلاعات نادرست و هک برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کرده‌اند.
- طبق این گزارش، هکرها از حساب ایمیل آسیب‌دیده متعلق به مشاور ارشد سابق کمپین استفاده کردند و این ایمیل حاوی پیوندی بود که ابتدا به یک «دامنه تحت کنترل بازیگران قبل از هدایت به دامنه فهرست‌شده» هدایت می‌شد.
همین گروه طوفان شن هم‌چنین سعی کرد در ۱۳ ژوئن، درست چند روز قبل از حمله فیشینگ علیه یک کمپین فعال ریاست جمهوری، وارد حساب کاربری یک نامزد سابق ریاست‌جمهوری شود».
بر اساس گزارش مایکروسافت، همین گروه ایرانی هم‌چنین در ماه می‌ و ژوئن ۲۰۲۰، پنج تا شش ماه قبل از آخرین انتخابات ریاست جمهوری، کمپین ریاست‌جمهوری را نیز هدف قرار داده است.
به گفته مایکروسافت، برخی از این اخبار جعلی ظاهراً از سرویس‌های مجهز به هوش مصنوعی برای سرقت ادبی از نشریات ایالات متحده استفاده می‌کنند و به‌گفته مایکروسافت، آنها را باورپذیرتر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ec00e28-0bf3-4ba7-a29e-929afe23aeed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات