728 x 90

افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم ایران در مواضع حساس سیاسی و به‌اصطلاح کارشناسی در داخل دولت آمریکا

سایت سمافون -۴مهر ۱۴۰۲
سایت سمافون -۴مهر ۱۴۰۲

افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم ایران در مواضع حساس سیاسی و به‌اصطلاح کارشناسی در داخل دولت آمریکا و به کار گرفتن مأموران نفوذی در برجام و انواع مأموریت‌ها شامل شیطان‌سازی از مجاهدین

 

ابراز نگرانی و محکومیت‌های ادامه‌دار توسط سناتورها و اعضای کنگره و شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی

سه‌شنبه ۴ مهرماه به‌طور همزمان سایت سمافور در آمریکا و شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال عملیات نفوذ رژیم ایران و شماری از مأموران نفوذی آن را افشا کردند. در این افشاگری تکان‌دهنده و بزرگ برملا شد که چگونه رژیم آخوندی از طریق مأموران خود با عناوین ساختگی محقق و کارشناس و دانشگاهی و مشاور در ارگانهای مختلف آمریکایی نفوذ کرده و چلبیهای متعددی را برای رسیدن به اهداف شوم خود در مواضع حساس جاسازی کرده است. یکی از این مأموران جاسازی شده زنی به نام آرین طباطبایی با عنوان مضحک کارشناس امنیت هسته‌یی در

مؤسسات وابسته به هاروارد قویاً علیه مجاهدین به خدمت گرفته می‌شد. زن مزبور به‌عنوان محقق پیوسته در مورد مجاهدین هشدار می‌داد. از جمله در مقاله نشنال اینترست در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ (۳۱ مرداد ۱۳۹۳) تحت عنوان «مواظب مجاهدین باشید».

مقاله نشنال اینترست در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ (۳۱ مرداد ۱۳۹۳)

مقاله نشنال اینترست در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ (۳۱ مرداد ۱۳۹۳)

مقاله نشنال اینترست در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ (۳۱ مرداد ۱۳۹۳)

Beware of the MEK | The National Interest

 

در این مقاله می‌گوید مجاهدین یک فرقه شیعی کمونیست هستند با طلاق‌های اجباری و سرکوب در داخل خودشان و مهمتر این‌که اگر به قدرت برسند به برنامه اتمی ادامه خواهند داد و بنابراین باید با همین رژیم آخوندی که مرجح بر مجاهدین است معامله کرد.

 

سمافور در مقاله افشاگرانه خود به قلم جی سولومون می‌نویسد:
در بهار ۲۰۱۴، مقامات ارشد وزارت امور خارجه ایران تلاشی آرام را برای تقویت وجهه و مواضع تهران در مورد مسائل امنیتی جهانی، به‌ویژه برنامه هسته‌یی از طریق ایجاد روابط با شبکه‌یی از دانشگاهیان و محققان با نفوذ خارج از کشور آغاز کردند. آنها این اقدام را ابتکار کارشناسان ایران (Iran Experts Initiati) یا (IEI) نامیدند.
مقاماتی که زیر نظر رئیس‌جمهور میانه‌رو حسن روحانی کار می‌کردند، به خود بابت تأثیر این ابتکار تبریک گفتند: دست کم سه نفر از افرادی که در لیست وزارت امور خارجه بودند، دستیاران ارشد رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران بودند یا شدند.
ایمیلهای این افراد به وسیله‌ ایران اینترنشنال، یک کانال خبری تلویزیونی فارسی زبان که مقر آن در لندن است، با سمافور به اشتراک گذاشته شده اما هر کدام از این دو منبع مستقلاً مقالات خود را تولید کرده‌اند.
این ارتباطات نشان می‌دهد که دیپلمات‌های دولت روحانی از طریق این شبکه نفوذ به محافل سیاسی واشنگتن و اروپا، دسترسی داشتند. یکی از دانشگاهیان آلمانی در ابتکار کارشناسان رژیم ایران، طبق ایمیل‌ها، پیشنهاد نوشتن نوشته‌های شبح را برای مقامات تهرانی داده است.
آنها نویسندگان پرکار نوشته‌ها و تحلیل‌ها بودند و دیدگاههایی را در تلویزیون و توئیتر ارائه می‌کردند و مرتبً نیاز به سازش با تهران در مورد موضوع هسته‌یی را مطرح می‌کردند.
سعید خطیب زاده، دیپلمات ایرانی مقیم برلین و سخنگوی سابق وزارت‌خارجه، در ارتباط با مصطفی زهرانی، رئیس به‌اصطلاح اتاق فکر مؤسسه مطالعات سیاسی و بین‌المللی در تهران، آرین طباطبایی و دینا اسفندیاری در این شمار هستند.
خطیب‌زاده قبلاً در پراگ با مصطفی زهرانی که از تهران می‌آمد ملاقات کرد.
طباطبایی در حال حاضر در پنتاگون به‌عنوان رئیس ستاد دستیار وزیر دفاع برای عملیات ویژه خدمت می‌کند، سمتی که نیاز به مجوز امنیتی دولت ایالات متحده دارد. او پیش از این پس از روی کار آمدن دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان دیپلمات در تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی مالی ایران فعالیت می‌کرد.
نفر دیگر اسفندیاری مشاور ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا در گروه بحران بین‌المللی اتاق فکری است که رابرت مالی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ریاست آن را برعهده داشت.

سناریوها از طریق وزارت‌خارجه ایران به نفوذیها ابلاغ می‌شد. به‌عنوان نمونه یکبار عدنان طباطبایی یک نفوذی دیگر به ظریف پیشنهاد کرد که روی یک مقاله ۲هزار کلمه‌ای در رابطه با مذاکرات اتمی کار کند و سپس ظریف و تیم او سناریو را اصلاح کنند. متعاقباً ظریف پس از اصلاح مقاله توصیه کرد که این مقاله‌ها یا نوشته‌ها به نام افراد مختلف ایرانی و غیرایرانی خارج از کشور و هم‌چنین مقامات سابق منتشر شود.
در یک نمونه دیگر کمتر از یک ماه پس از گردهمایی وین، یک نفوذی دیگر به نام علی واعظ، قبل از انتشار مقاله‌یی در مورد خنثی‌سازی بحران هسته‌یی برای زهرانی از مؤسسه مطالعات سیاسی و بین‌المللی، با عنوان مفهوم نظری خطرات دیپلماسی هسته‌یی با ایران، ارسال کرد.
او در ۴ ژوئن ۲۰۱۴ به فارسی نوشت: منتظر نظرات و پاسخ شما هستم.
ایمیل‌ها نشان می‌دهد که این مقاله در روز ورود به وسیله زهرانی با ظریف وزیر امور خارجه به اشتراک گذاشته شده است. سپس ۱۲روز بعد در نشریه نشنال اینترست با عنوان معضلات کاذب در گفتگوهای ایران با برخی تغییرات جزیی در کلمات منتشر شد.
در نمونه دیگر آرین طباطبایی مقام فعلی پنتاگون، به تهران اطلاع می‌دهد که هم به سعودی و هم به اسراییل دعوت شده است. از تهران دستور می‌رسد که به عربستان سعودی سفر کند اما فعلاً بهتر است به اسراییل نرود.

فرد دیگر به نام علی واعظ در فعالیت‌های رسانه‌ای خود بسیار پرکار بود. این تحلیلگر گروه بین‌المللی بحران تقریباً در تمام روزنامه‌های مهم ایالات متحده از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و لس‌آنجلس تایمز، از آغاز به کار ابتکار کارشناسان ایران در مارس ۲۰۱۴ تا نهایی شدن توافق هسته‌یی ایران، در ماه ژوئن سال، ۲۰۱۵ مورد استناد قرار گرفت.
در حال حاضر اف.بی.آی هم‌چنین در حال تحقیق در مورد رابرت مالی است و نشان می‌دهد که اقدامات دیپلمات ممکن است جدی‌تر از سوء‌استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده باشد. اما مالی اولین مقام آمریکایی نیست که در دام دسیسه‌های جمهوری اسلامی گرفتار شده است. عدم شفافیت نظام تهران و فعالیت گسترده سرویسهای اطلاعاتی آن می‌تواند نیت واقعی دولت را بپوشاند. ایمیل‌های ابتکار کارشناسان ایران نگاهی منحصر به‌فرد به سیستم ایران ارائه می‌دهند.

سایت سناتور تد کروز عضو کمیته خارجی سنا و کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۲۶سپتامبر۲۰۲۳ (۴مهر۴۰۲) نوشت: سناتور تد کروز خواستار توقف مذاکرات محرمانه (با رژیم) ایران پس از افشای ایمیل‌هایی شد که نشان می‌دهد مقامات ارشد (دولت) بایدن بخشی از عملیات (نفوذ) رژیم ایران بوده‌اند.
«این گزارشها و ایمیل‌هایی که افشا شده، به‌طور غیرقابل توصیفی نگران‌کننده هستند. زمانی که جو بایدن انتخاب شد، برنامه اتمی رژیم ایران محدود شده بود، اقتصاد آنها در آستانه سقوط بود و صادرات نفت آنها با مشکل مواجه شده بود. پرزیدنت بایدن و مقامات بایدن به رژیم اجازه داده‌اند تا به زرادخانهٔ اتمی دسترسی پیدا کند، اقتصاد خود را احیا کند و میلیون‌ها بشکه نفت در روز به‌ارزش صدها میلیارد دلار صادر کند. آنها با قراردادهای اتمی محرمانه‌یی که از کنگره محفوظ نگه داشته شده، از جمله قراردادهای باج‌گیری به‌ارزش میلیاردها دلار دیگر موافقت کرده‌اند. آنها این سیاست‌ها را در حالی اجرا کرده‌اند که مقامات رژیم، از جمله رئیس‌جمهور گزینش‌شدهٔ (خامنه‌ای)، هم‌چنان آشکارا درباره تلاش برای قتل مقامات سابق آمریکایی گزافه‌گویی می‌کنند.

سناتور تد کروز افزود: «آمریکایی‌ها به درستی می‌پرسند که چرا دولت بایدن تا این حد با رژیم ایران دوستانه برخورد می‌کند و چرا مقامات دولت بایدن تا این حد فقط به‌پیشرفت اتمی و تروریسم (رژیم) ایران کمک کرده‌اند. این گزارشها و ایمیل‌ها حاکی از یک عملیات نفوذ گسترده (رژیم) ایران است که تا بالاترین سطح دولت می‌رود.
دولت بایدن باید فوراً دیپلماسی محرمانه خود با (رژیم) ایران و لغو تحریم‌ها را متوقف کند و مجوز امنیتی هر مقامی که به‌این ایمیل‌ها مرتبط است باید فوراً تا رفع کامل این اتهامات و اجرای حسابرسی لغو شود».

 

سناتور بیل هگرتی ۲۷سپتامبر۲۰۲۳ (۵مهر ۴۰۲ نوشت): نخست رسوایی رابرت مالی و اکنون گزارشهای تکان‌دهنده جدید مبنی بر این‌که مقامات طرفدار (رژیم) ایران (در دولت) بایدن با مجوزها (ی امنیتی) ظاهراً با رژیم تروریستی (حاکم بر) ایران در عملیات نفوذ در ایالات‌متحده همآهنگی کرده‌اند.

چه تعداد از مقامات طرفدار (رژیم) ایران در دولت بایدن مورد مصالحه قرار گرفته‌اند؟

سیاست بایدن در قبال (رژیم) ایران تحت تسلط طرفداران رژیم بوده است. برخی از آنها مجوزهای امنیتی سطح بالا را حفظ می‌کنند.

هر مقام وزارت دفاع یا وزارت‌خارجه که درگیر عملیات نفوذ خارجی رژیم تروریستی (حاکم بر) ایران است نباید مجوز (امنیتی) داشته باشد.

تام کاتن ۲۶سپتامبر۲۰۲۳: مقام‌های ارشد در هر دو دولت بایدن و اوباما، احتمالاً بخشی از کمپین تبلیغاتی تحت حمایت (رژیم) ایران بوده است. آیا کسی تعجب می‌کند؟

 

به‌گزارش سی.ان.ان ۵مهرماه، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ‌سفید این گزارش را معتبر و نگران‌کننده خواند. او بر این عقیده است که باید جلسات استماع در کنگره در این رابطه برگزار شود.
سی.ان.ان هم‌چنین گزارش داد: «سمافور می‌گوید که طرح کارشناسان ایران تحت حمایت (رژیم) تلاش کرده «وجهه و موقعیت (حکومت) تهران را در مسائل امنیت جهانی تقویت کند».
جان کربی هماهنگ‌کنندهٔ ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ‌سفید به‌سی. ان. ان گفت: « (گزارش) همین امروز عصر منتشر شده، ما داریم آن‌را می‌خوانیم و من چیزی برای اعلام دربارهٔ گام‌های بعدی‌مان بر پایهٔ همین یک گزارش مطبوعاتی ندارم».

 

سایت سمافور ۲۶سپتامبر۲۰۲۳ (۴مهر۴۰۲) نوشت:
جمهوری‌خواهان در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه خواستار تحقیق درباره یک عملیات نفوذ تحت حمایت (رژیم) ایران به‌نام طرح کارشناسان ایران شدند که از سال۲۰۱۴ به‌دنبال ایجاد روابط با دانشگاهیان و محققان خارج از کشور در غرب بود و شامل نزدیکان رابرت مالی، سفیر ویژه تعلیق‌شدهٔ امور ایران در دولت بایدن بود. یکی از این افراد اکنون یکی از مقامات ارشد پنتاگون است.
روز سه‌شنبه رؤسای جمهوریخواه کمیته قوای مسلح مجلس نمایندگان و کمیته فرعی اطلاعات و عملیات ویژه مجلس در واکنش به‌این گزارش، به‌طور مشترک نامه‌یی به‌لوید آستین، وزیر دفاع نوشتند و خواستار بازنگری مجوز امنیتی تأیید شده برای آرین طباطبایی یعنی همان مقام پنتاگون شدند که نامش در اسناد (مذکور) به‌عنوان بخشی از طرح کارشناسان ایران ذکر شده است. طباطبایی از دانشگاهیان به‌اصطلاح برجسته ایران است و در سال۲۰۲۱ توسط مالی به‌دولت بایدن وارد شد تا بخشی از تیم مذاکره‌کننده اتمی او با (حکومت) تهران باشد.
نمایندگان کنگره مایک راجرز و جک برگمن نوشتند: «آیا وزارت‌خانه از مشارکت خانم (آرین) طباطبایی در شبکه‌های نفوذ تحت حمایت حکومت ایران، مانند طرح کارشناسان ایران، اطلاع داشت؟». آنها از پنتاگون خواستند تا سه‌شنبه آینده به‌این سؤال و شش سؤال دیگر پاسخ دهد.

همین منبع با انتشار اعتراض سناتور تد کروز اضافه کرد:
سناتور تد کروز که عضو کمیته روابط خارجی سنا است، از دولت خواست مجوزهای امنیتی هر مقام آمریکایی مرتبط با طرح کارشناسان ایران را تعلیق کند. وی هم‌چنین از کاخ‌سفید خواست با توجه به‌اطلاعاتی که در مورد ابتکار «طرح کارشناسان ایران» وجود دارد از، از سرگیری مذاکرات اتمی با (حکومت) تهران خودداری کند.
تد کروز نوشت: «آمریکایی‌ها به‌درستی پرسیده‌اند که چرا دولت بایدن این‌قدر با رژیم ایران دوست است و چرا مقامات دولت بایدن تا این حد فقط به‌پیشرفت اتمی و تروریسم ایران کمک کرده‌اند. این گزارشها و ایمیل‌ها حاکی از یک عملیات نفوذ گسترده (رژیم) ایران است که تا بالاترین سطح دولت می‌رود».

 

واشنگتن‌تایمز ۲۶سپتامبر۲۰۲۳ (۴مهر) گزارش داد:
پس از انتشار گزارشهایی مبنی بر ارتباط بین مقام ارشد پنتاگون و (رژیم) ایران، قانونگذاران به‌دنبال پاسخ هستند.
گفته می‌شود یکی از مقامات ارشد پنتاگون که قبلاً برای رابرت مالی، فرستادهٔ ویژه وزارت‌خارجه برای ایران کار می‌کرد که مجوز امنیتی وی در اوایل سال جاری به‌حالت تعلیق درآمد، بخشی از عملیات نفوذ نرم ایجاد شده و تحت مدیریت مقامات در تهران بوده است.
روز سه‌شنبه، قانونگذاران ارشد کنگره در نامه‌یی به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، خواستار پاسخ‌گویی درباره استخدام آرین طباطبایی در وزارت دفاع و رابطه او با رژیم ایران شدند.
طباطبایی یک محقق ایرانی-آمریکایی است که اکنون به‌عنوان رئیس ستاد کریستوفر پی مایر، دستیار وزیر دفاع در امور عملیات ویژه و جنگهای محدود کار می‌کند. او قبلاً برای وزارت‌خارجه کار کرده است.
مایک راجرز، رئیس کمیته قوای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا... طی بیانیه‌یی گفت: « (رژیم) ایران بزرگترین حامی تروریسم است، نیروهای نیابتی آن، آمریکایی‌ها را کشته‌اند و آنها فعالانه برای ترور چندین مقام سابق آمریکایی تلاش می‌کنند.
تحقیقاتی که روز سه‌شنبه توسط وب‌سایت خبری سمافور منتشر شد. (آرین). . طباطبایی... را به «ابتکار کارشناسان ایران» مرتبط می‌کند؛ ابتکاری که توسط وزارت‌خارجه (رژیم) ایران برای بهبود وجهه (حکومت) تهران در خارج از کشور، به‌ویژه در رابطه با برنامه مشکوک اتمی آن ایجاد شد.
محققان سمافور گزارش دادند که پس از به‌دست‌آوردن مجموعه‌یی از مکاتبات و ایمیل‌های حکومت ایران، جزئیات ابتکار کارشناسان (رژیم) ایران را کشف کردند. آنها گفتند اطلاعاتی که کشف کرده‌اند نشان می‌دهد طباطبایی دست‌کم در دو نوبت قبل از شرکت در رویدادهای سیاست امنیتی، (این موضوع را) با وزارت‌خارجه ایران «چک» کرده است. در سال۲۰۱۴، او به‌آنها گفت که قرار است در مقابل کنگره در مورد توافق اتمی۲۰۱۵ (با رژیم) ایران که توسط دولت اوباما مذاکره شد و سه سال بعد توسط رئیس‌جمهور ترامپ لغو شد، شهادت بدهد.
به‌گزارش سمافور، طباطبایی هم‌چنین به مصطفی زهرانی، مدیرکل سابق امور راهبردی وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران، دربارهٔ مقاله‌یی که در بوستون گلوب منتشر کرده بود، این تصور را که (حکومت) تهران به‌دنبال برنامه اتمی برای تولید سلاح است کم اهمیت جلوه داد.

در نامه روز سه‌شنبه راجرز و جک برگمن، جمهوریخواه از میشیگان و رئیس کمیته فرعی اطلاعات و عملیات‌های ویژه، آمده است که «روابط نزدیک» (آرین) طباطبایی با رژیم ایران باید منجر به‌رد صلاحیت او در موضعش در چنین حوزه حساسی بشود؛ یعنی (مشاور در امور) عملیات ویژه و جنگهای محدود.
قانونگذاران نوشتند: «این دفتر... بر بسیاری از حساس‌ترین عملیات و برنامه‌های وزارت نظارت می‌کند، از جمله مواردی برای مقابله با فعالیت‌های شرورانهٔ (رژیم) ایران در سراسر جهان»... . .
وزارت امور خارجه هنوز پاسخ روشنی در مورد این‌که چرا مجوز امنیتی آقای مالی، معمار کلیدی توافق اتمی اولیه۲۰۱۵، در بهار لغو شد، ارائه نکرده است.
امیدهای آقای بایدن برای احیای توافق اولیه پس از خروج یکجانبه ترامپ از زمان روی کار آمدن وی در ژانویه ۲۰۲۱ مکرراً بی‌نتیجه مانده، اگر چه واشنگتن و تهران هفته گذشته با مبادله زندانیان موافقت کردند که شامل لغو انجماد ۶میلیارد دلار دارایی‌های نگهداری شده ایران در بانک‌های کره جنوبی نیز می‌شد.

 

واشنگتن فری‌بیکن ۲۶سپتامبر۲۰۲۳: این گزارش می‌گوید که حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق (رژیم) ایران، یکی از بازیگران کلیدی طرح کارشناسان ایران، به «محافل سیاست واشنگتن و اروپا»، به‌ویژه در دوران دولت اوباما، زمانی که توافق اتمی۲۰۱۵ برای اولین بار شکل گرفت دسترسی نامحدود داشت.
در ایمیلی در سال۲۰۱۴، سعید خطیب‌زاده که بعداً سخنگوی وزارت‌خارجه (رژیم) ایران شد، با جواد ظریف وزیر امور خارجه وقت (رژیم) ایران در مورد این‌که چگونه طرح کارشناسان «متشکل از یک گروه اصلی متشکل از ۶ تا ۱۰نفر از ایرانیان نسل دوم ممتاز» شامل طباطبایی صحبت کرد که در آن زمان به‌عنوان تحلیلگر ایران در چندین اتاق فکر مشغول به‌کار بود.
طبق ایمیل‌های ذکر شده توسط سمافور، طباطبایی «دست‌کم در دو نوبت قبل از شرکت در رویدادهای سیاسی با وزارت‌خارجه (رژیم) ایران تماس گرفته است».
زمانی که دولت بایدن در سال۲۰۲۱ از طباطبایی برای موضعی در وزارت‌خارجه استفاده کرد، مخالفان ایرانی و قانونگذاران جمهوری خواه خشم خود را ابراز و استدلال کردند که بر اساس روابط خانوادگیش با حکومت ایران و دیدگاههای سیاسی که از آن دفاع کرده، نباید به‌او مجوز امنیتی فوق سری اعطا شود.

چند تن از نمایندگان جمهوریخواه به فری‌بیکن گفتند که مجوز امنیتی طباطبایی باید تا زمان انجام تحقیقات لغو شود. قانونگذاران کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بعدازظهر روز سه‌شنبه یک مسئول تحقیقات را نزد لوید آستین وزیر دفاع فرستادند و سؤال کردند که چرا طباطبایی به‌اطلاعات فوق محرمانه دسترسی دارد و گفتند که او «نباید مورد استخدام وزارت دفاع باشد».
نماینده جیم بنکس (جمهوری‌خواه از ایندیانا)، عضو کمیتهٴ قوای مسلح مجلس نمایندگان به‌فری‌بیکن، گفت: «یک مقام بلندپایه در (وزارت دفاع) بایدن وزارت امور خارجه رژیم ایران را بریف می‌کرد و به‌اسم کسان دیگر مقالاتی را برای حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان می‌نوشت». «کنگره باید دربارهٔ هر گونه ارتباط بین آرین طباطبایی و رژیم ایران از زمان روی کار آمدن بایدن تحقیق کند (و) پنتاگون باید مجوز امنیتی خانم طباطبایی را باز بینی کند».
بنکس و سایر قانون‌گذاران جمهوریخواه که با فری‌بیکن صحبت کردند، گفتند که نگرانند طباطبایی و سایر افراد وابسته به طرح کارشناسان ایران، روابط خود را با رژیم افراطی ایران برای اجرای برنامه‌های دولتی خود پنهان کرده باشند.
بنکس هم‌چنین این نگرانی را مطرح کرد که ممکن است طباطبایی از موقعیت خود در پنتاگون برای تحت فشار قرار دادن فرماندهی راهبردی ایالات متحده برای میزبانی از حسین موسویان، مقام ارشد سابق (رژیم) ایران در کنفرانسی در ماه اوت استفاده کرده باشد.

 

واشنگتن فری بیکن در مقاله دیگری به تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۲ درباره عملیات نفوذ رژیم نوشت:
نماینده تعلیق‌شدهٔ بایدن در امور ایران (رابرت مالی) دست‌کم سه عضو شبکه نفوذ (رژیم) ایران را به کار گرفته است.
بر اساس گزارش روز سه‌شنبه سمافور بر اساس ایمیل‌های افشا شده وزارت‌خارجه (رژیم ایران)، دست‌کم سه مشاور دولت بایدن، نماینده بدنام امور ایران، رابرت مالی، بخشی از توطئهٔ وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران برای تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده بودند.
بنا‌به‌این گزارش، آرین طباطبایی از مقامات پنتاگون، دینا اسفندیاری مشاور بانک‌ فکری و علی واعظ، فرد مورد حمایت (رابرت) مالی، بخشی از طرح کارشناسان ایران بوده‌اند، طرحی برای استخدام کارشناسانی که «وجهه و مواضع (حکومت) تهران را در مسائل امنیتی بین‌المللی تقویت کنند».

منابعی که در ماه ژوئیه با فری‌بیکن صحبت کردند، اشاره کردند که مالی ممکن است "اطلاعات طبقه‌بندی شده را برای شبکه‌یی از حامیان طرفدار (حکومت) تهران که از توافق دولت اوباما با (رژیم) ایران حمایت می‌کردند، افشا کرده باشد». در سال۲۰۱۵، یک سال پس از تأسیس طرح کارشناسان ایران از سوی (رژیم) ایران، مالی به‌عنوان مذاکره‌کننده اصلی دولت اوباما برای توافقی فعالیت می‌کرد که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

در حالی که جمهوری‌خواهان خواستار تحقیق در مورد رسوایی (رابرت) مالی شده‌اند، دولت بایدن در قبال این درخواستها سنگ‌اندازی کرده است. وزارت امور خارجه در ابتدا ادعا کرد که مالی به دلایل شخصی در مرخصی است و کنگره را در مورد تحقیقات داخلی خود در مورد مالی مطلع نکرد.
متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه این گزارش را به‌دلیل ذکر اطلاعات «تقریباً یک دهه پیش» رد کرد و سؤالات بیشتر را به پنتاگون ارجاع داد.
پنتاگون به‌طور علنی به‌این ماجرا نپرداخته است و به سؤالات واشنگتن فری بیکن در مورد این‌که آیا قبل از افشای عمومی از این روابط اطلاع داشت یا خیر، پاسخ نداده است.

 

بخشهایی از یک مقالهٔ آرین طباطبایی یکی از مأموران شبکه نفوذی رژیم آخوندی در آمریکا تحت عنوان «مراقب مجاهدین خلق باشید»
نشنل اینترست ۲۲اوت۲۰۱۴:

مجاهدین خلق یک گروه مخالف فرقه‌ مانند است که در سه دهه گذشته در خارج از ایران، عمدتاً در عراق و فرانسه مستقر بوده است. این گروه تا سال۲۰۱۲ توسط ایالات‌متحده و تا سال۲۰۰۹ توسط اتحادیه اروپا به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شد، زمانی که از لیست سازمانهای تروریستی خارج شد و به‌طور فزاینده‌یی به‌عنوان یک آلترناتیو برای رژیم حاکم بر ایران شناخته شد. این نشان می‌دهد که کارزار مجاهدین خلق برای جلب حمایت در غرب نسبتاً موفق بوده است.
بررسی دقیق‌تر مجاهدین خلق شواهدی از ماهیت مشکل‌آفرین این گروه را نشان می‌دهد.
امروزه، اکثر ایرانیان به‌سازمان مجاهدین نگاه منفی دارند، آنها ترجیح می‌دهند رژیم موجود را حفظ کنند تا این‌که به‌آغوش یک فرقهٔ فاسد و جنایتکار بشتابند.
آنچه ایرانی‌ها می‌فهمند، اما طرفداران آمریکایی مجاهدین نادیده می‌گیرند، سوابق سازمان مجاهدین در نقض حقوق‌بشر است. سازمان مجاهدین همه جنبه‌های زندگی اعضای خود را کنترل می‌کند و آنها را شکنجه می‌کند. برخی از این موارد نقض حقوق‌بشر عبارتند از: طلاق‌های دسته‌جمعی و اجباری، ضرب و شتم و شکنجه که به‌قیمت جان برخی از اعضا منجر شده و سلول‌های انفرادی که این‌قدر شدید هستند که برخی از اعضا ترجیح می‌دهند جان خود را بگیرند تا در آن قرار بگیرند.
در ظاهر، سازمان مجاهدین از دهه۷۰ به‌یک آلترناتیو دموکراتیک برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است. با این حال، این سازمان صرفاً غرب را فریب می‌دهد، به‌این امید که از ترس دشمن بزرگتر یعنی جمهوری اسلامی به‌سوی آن بشتابد.
حمایت از مجاهدین خلق نه‌ مطابق با ارزش‌های آمریکایی است و نه به‌نفع منافع ایالات متحده است. در عوض، ایالات متحده باید مسیر دیپلماتیک را با رژیم ایران دنبال کند، چیزی که بیشتر آمریکایی‌ها به‌آن علاقه دارند. دیپلماسی نه تنها منافع ایالات‌متحده در خاورمیانه را ارتقا می‌دهد، بلکه به‌توانمندسازی ایرانیان برای بهبود زندگی خود با عادی‌سازی فضای سیاسی ایران کمک می‌کند.

https://nationalinterest.org/feature/beware-the-mek-11118

 

توئیتهای دینا اسفندیاری
مأمور دیگر شبکه نفوذی رژیم آخوندی در آمریکا


دینا اسفندیاری ۱نوامبر۲۰۲۱:
اگر یک چیز وجود داشته باشد که ایرانی‌ها در همه‌جا، خارج و داخل، بر سر آن توافق داشته باشند (و موافق‌ کردن ایرانی‌ها بر سر هر موضوعی یک مأموریت غیرممکن است)، این است که سازمان مجاهدین یک آلترناتیو نیست.
آقای پنس از بینش‌های شما متشکریم. لطفاً دفعهٔ بعد مزاحم نشوید.

دینا اسفندیاری ۱نوامبر۲۰۱۴:
«آرین طباطبایی دربارهٔ ایران و سازمان مجاهدین (می‌نویسد که) «دشمن دشمن من دوست من است» در این مورد جواب ندارد».

دینا اسفندیاری ۲۱سپتامبر۲۰۱۲:
بله طبعاً ریتوئیت بهمن کلباسی. شاید تنها مسابقهٔ محبوبیت که دولت ایران می‌تواند در آن برنده شود، وقتی است که سازمان مجاهدین آلترناتیو باشد».

 

 

توئیتهای عدنان طباطبایی
یکی دیگر از مأموران نفوذی رژیم در آمریکا

 

عدنان طباطبایی ۱۸ژوئیه۲۰۲۰:
«با مریم رجوی رئیس دیجیتال بوتستان آشنا شوید... . اوه، به‌علاوهٔ یک دسته از اعضای فرقهٔ زن یونیفرم پوش در اتاق».

عدنان طباطبایی ۲۰دسامبر۲۰۱۸:
«این فراتر از مضحک است. آلبانی میزبان فرقهٔ تروریستی MKO/MEK است که بولتون آن‌را گروه «مخالف» ایرانی محبوب خود اعلام کرده است. همان‌طور که کانال۴ (انگلستان) و الجزیره و دیگران گزارش کرده‌اند، از آلبانی MKO/MEK عملیات دست‌کاری شبکهٔ اجتماعی را به‌پیش می‌برند».

عدنان طباطبایی ۹ژوئیه۲۰۱‍۶:
«اگر فکر می‌کنید که MKO باید بر روی صندلی رانندهٔ ایران آزاد بنشیند، به‌روشنی هرگز یک ثانیه هم در کشوری که مدعی هستید به‌آن اهمیت می‌دهید، نبوده‌اید.
این قابل بحث است که مردم ایران از MKO حتی بیش از داعش یا القاعده نفرت دارند و شما فکر می‌کنید که مریم رجوی به‌نیابت از مردم ایران صحبت می‌کند؟ رقت‌انگیز است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d58ec727-dada-4035-bd04-76c645e10d2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات