728 x 90

افشای حیله رژیم ایران برای قاچاق نفت از بنادر عراق

افشای حیله رژیم ایران برای قاچاق نفت از بنادر عراق
افشای حیله رژیم ایران برای قاچاق نفت از بنادر عراق

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت "لویدز لیست انتلجنس" متخصص در امور معاملات دریایی، رژیم ایران تلاش می‌کند با استفاده از حیله‌ها و اسناد تقلبی و با کمک گرفتن از بندر خیر الزوبیر در استان بصره تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت و بارگیری ایران را دور بزند.

این سایت در گزارش خود اعلام کرد که رژیم ایران توانست در ماه ژانویه ۲.۱میلیون تن نفت را در منطقه اطراف این بندر که (off port limit) نامیده می‌شود بارگیری نماید که تقریباً دو برابر میزانی بود که در همین ماه در سال ۲۰۱۹ بارگیری کرده بود و در آنزمان به ۱.۳میلیون بالغ شد.

در این گزارش آمده است حجم سرجمع محموله‌هایی که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده است به ۲۳.۸میلیون تن بالغ می‌شود در قیاس با ۱۱.۴میلیون تن که قبل از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران بارگیری می‌شد.

این سایت اعلام می‌کند که محموله‌هایی که در این بندر از طریق بارگیری گازوییل در عراق انجام می‌شود بسیار بیشتر از آماری است که توسط "ابتکار بین سازمانی برای جمع‌آوری داده‌ها" جمع‌آوری شده است.

این گزارش اضافه می‌کند که هم‌چنین تعداد نفت‌کش‌هایی که به این بندر نزدیک می‌شوند "و سیستم تعیین هویت خود کار را" با هدف مخفی کردن هویت کشتی و منبع آن از کار انداخته‌اند رو به افزایش است.

این سایت یاد‌آوری می‌کند که بعضی از نفتکش‌هایی که از این حیله استفاده می‌کنند محموله خود را در نزدیکی الفجیره تخلیه می‌کنند.

این سایت توضیح می‌دهد که چهار نفتکش مجموعه‌یی از حیله‌ها را در رابطه با فعالیت‌هایی در جهت نقض تحریم‌ها بکار می‌گیرند از جمله دو نفتکش بزرگ که پرچم پاناما را حمل می‌کنند و اخیراً به یک مالک ناشناس فروخته شده‌اند.

این سایت اعلام می‌کند که دو کشتی که به سمت سواحل مالزی و مراکز شناور شناخته‌شده برای حمل‌ و نقل نفت ایران پیش می‌رفتند مسیرشان به سمت مالزی را از طریق مسیرهای غیرمعمول پیمودند.

این گزارش می‌گوید این موارد و سایر نفتکش‌ها سیتسم تعیین هویت خودکار خود را در اطراف عراق و بعد از این‌که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و یا هنگام انتقال محموله خود به کشتی‌های دیگر قفل می‌کنند.

یک شبکه تشکیل شده از ۴نفتکش که توسط شرکتی در دبی اداره می‌شوند و در مالکیت شرکتی در جزایر عذرا در دریای کارائیب هستند به‌صورت منظم نفت را از خور الزبیر به الفجیره می‌برند و در کشتی‌های دیگر تخلیه می‌کنند بدون این‌که سیستم شناسایی خودکار را بکار بیاندازند.

هم‌چنین دو کشتی که مقر آنها در هند است در ماه‌های دسامبر و ژانویه ثبت شده‌اند، این گزارش نشان‌دهنده وجود شکاف‌هایی در سیستم شناسایی خودکار است.

اقدامات دیگری برای بارگیری نفت خام و گازوییل ایران انجام می‌شود در حالی‌که اسناد بارگیری تقلبی منبع آنها را عراق نشان می‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4ca115e-f160-4ba2-883e-a786e437fc96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات