728 x 90

افشاگری رسانه‌های آلمان از نقش یک شرکت آلمانی در قطع اینترنت ایران

قطعی اینترنت در ایران -عکس از آرشیو
قطعی اینترنت در ایران -عکس از آرشیو

وب سایت آلمانی «نتس‌پولیتیک» و مرکز پژوهشی «کورکتیو» و روزنامه «تاتس» جمعه ۲۹مهر، فاش ساختند که شرکتی در نزدیکی شهر «دوسلدورف» در ایجاد محدودیت‌های اینترنتی به رژیم ایران کمک می‌کند.

منابع آلمانی در این رابطه گفته‌اند شرکت مذکور «سافت کلاود» نام دارد و شاخه‌ای از شرکت ایرانی ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات «آروان کلاود» یا همان ابرآروان است.
این منابع گفته‌اند از مدتها پیش فعالان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات نسبت به نقش ابرآروان هشدار می‌دهند و آن را نه تنها سرویس‌دهنده‌ٔ ابری که تسهیل کننده پروژه اینترنت ملی در ایران معرفی می‌کنند.

«نتس‌پولیتک» در وب‌سایت خود گزارشی در این باره منتشر کرده است که در آن آمده است: «شرکت آلمانی سافت‌کلاود در آلمان، نام ابرآروان را به‌عنوان طرف تماس با آدرسی در آلمان درج کرده بود و در بخش درباره ما، تا چندی پیش نوشته شده بود که ابرآروان یک سرویس‌دهنده بین‌المللی ابری در آلمان است و اشاره شده بود که این شرکت توسط Softqloud GmbH در مربوش تأسیس شده است».
این گزارش می‌افزاید «نتس‌پولیتیک» پس از آن‌که گروه «انانیموس» توجه‌ها را به ارتباطات این دو شرکت با هم جلب کرد «ابرآروان» تمامی ارتباطات ذکر شده با سافت‌کلاود را از صفحه خود پاک کرد.
وب‌سایت «شبکه رادیو و تلویزیون غرب آلمان» در این‌باره به‌نقل از وزیر امور خارجه آلمان نوشت: «این مسأله که یک شرکت آلمانی به رژیم در ایران و سپاه پاسداران برای محدود کردن اینترنت کمک می‌کند، در صورت صحت، موضوعی تکان‌دهنده است».
آنالنا بربوک نیز در یک موضع‌گیری متعاقباً اعلام کرد که نهادهای امنیتی این موضوع را بررسی خواهند کرد و در صورت اثبات این واقعیت، عواقب سختی برای مدیران این شرکت به همراه خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f6a308d-0d6d-477c-a4ea-255db7245b54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات