728 x 90

افشای تلویزیون دولتی نروژ نسبت به نفوذ سازمانهای اطلاعاتی رژیم ایران به تلفنهای همراه ایرانیان

ایرانیان آزاده در نروژ
ایرانیان آزاده در نروژ

تلویریون دولتی نروژ دوشنبه ۸اسفند با انتشار گزارشی به‌نقل از نیروهای امنیتی این کشور گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم ایران در ماههای گذشته بارها سعی کرده‌اند تلفنهای همراه و رایانه شهروندان مخالف حکومت را در اسلو و شهرهای دیگر هک کند.

سازمان پلیس امنیتی نروژ «پی اس تی»، به تلویزیون دولتی این کشور NRK گفته است که «جاسوسی از مهاجران ایرانی مقیم نروژ در موارد متعددی در ماههای اخیر تکرار شده است».

هانه بلومبرگ، یکی از رؤسای این سازمان به شبکه تلویزیونی «ان ار کی» می‌گوید: «اطمینان داریم که پشت سر تمامی این هک و تهدیدها دستگاههای اطلاعاتی ایران قرار دارند».

در افشاگری دستگاههای امنیتی نروژی هم‌چنین اظهار شد که جاسوسی از ایرانیان دوتابعیتی در حوزه دیجیتال و بر داده‌های تلفنهای همراه آنها متمرکز است. به‌گفته‌ هانه بلومبرگ، رژیم ایران از دو روش، نصب بدافزار روی تلفنهای همراه و هم‌چنین ارسال ایمیل به رایانه‌ها هک گسترده اطلاعاتی انجام می‌دهد. این بدافزارها پس از نصب بر روی دستگاه‌های الکترونیکی به‌طور کامل به اطلاعات و داده‌های خصوصی دست پیدا خواهند کرد.

دستگاه‌های امنیتی اروپا، آمریکا و اخیراً استرالیا نسبت به جاسوسی از ایرانیان معترض هشدار داده‌اند.

دو ماه پیش وزیر کشور استرالیا درباره توقف یک عملیات گسترده جاسوسی از یک شهروند ایرانی-استرالیایی خبر داد. به‌گفته وزیر کشور استرالیا، دستگاه‌های امنیتی ایران سازماندهنده چنین عملیاتی بودند.( یورونیوز ۸ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4117f4b-7a00-44bf-965c-41b4e2871c0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات