728 x 90

افزایش ۹۳درصدی قیمت گوشت و مرغ نسبت به یک سال گذشته

افزایش اقلام خوراکی
افزایش اقلام خوراکی

مرکز آمار رژیم چهارشنبه ۹ اسفند، در رابطه با سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در ماه بهمن اعلام کرد، در طول ۱۲ماه منتهی به پایان بهمن ۱۴۰۲ قیمت هر ۱۰زیرگروه مربوط به خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها صعودی بوده و تورم مواد غذایی بین ۲۲ تا ۹۳درصد به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در ایران طی یک سال گذشته ۹۳درصد گران شده است.
در ارتباط با همین موضوع روزنامه حکومتی شرق نیز در گزارشی نوشت، وضعیت معیشتی آن‌قدر بد است که «به نظر می‌رسد فاصله چندانی با دریافت وام خرید موز، آرد یا شیر نداشته باشیم».
در این گزارش هم‌چنین آمده است، در همین مدت، قیمت ماهی‌ها و صدف‌داران ۶۴درصد، میوه و خشکبار ۵۱درصد، نوشیدنی‌ها ۴۵درصد و خوراکی‌ها نیز ۴۵درصد افزایش قیمت داشته‌اند و دو گروه شیرینی‌ها و شیر، پنیر و تخم‌مرغ نیز در طول ۱۲ ماه منتهی به بهمن ۳۵درصد گران‌تر به دست مصرف‌کننده نهایی رسیده‌اند.
مرکز آمار رژیم اعلام کرد، نان و غلات که کالاهایی استراتژیک شناخته می‌شوند تورم ۲۴درصدی را در بهمن به ثبت رسانده‌اند که رقمی قابل توجه است.
این روزنامه حکومتی در ادامه می‌افزاید: با بدتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، ماجرا به خرید گوشت و مرغ و حتی لباس قسطی رسید و امروز مردم باید وام بگیرند تا بتوانند آجیل و میوه شب عید بخرند.
این در حالیست که این روزها رسانه‌های حکومتی با اعتراف به وضعیت وخامت‌بار معیشتی مردم و از طرفی افزایش لجام‌گسیخته قیمتها، خط فقر برای یک خانواده چهار‌نفره را حداقل ۲۵میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79ddebe4-2a28-4922-ba2a-503c15da1be1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات