728 x 90

افزایش ۱۰۰درصدی کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان

عارف رئیسی عضو شورای قلابی شهر نیکشهر اعتراف کرد که آمار کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در استان سیستان و بلوچستان با افزایش ۱۰۰درصدی؛ دو برابر شده است.
خبرگزاری حکومتی ایلنا که صحبت‌های این کارگزار رژیم در روز یکشنبه ۱۰بهمن را انعکاس می‌داد به‌نقل از وی نوشت: «طبق آمار سال۹۹ وزارت بهداشت تعداد کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در سیستان و بلوچستان نسبت به سال۹۷ و ۹۸ از ۶درصد به ۱۲درصد رسیده است. یکی از مهم‌ترین دلایل سوء‌تغذیه کمبود پروتئینهای حیوانی است که ناشی از فقر مردم استان است».
این در حالی است که به‌گفته فاطمه سالاری؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش رژیم در این استان؛ رتبه لاغری دانش‌آموزان کشور که بر اثر فقر می‌باشد متعلق به همین استان است.
این کارگزار رژیم در این باره گفت: «پژوهشهای به‌عمل آمده از میان ۶۴۵هزار و ۳۰۴دانش‌آموز از کل استان نشان داد که در لاغری رتبه اول کشور و در چاقی رتبه آخر را در سطح کشور داریم که نشان از فقر تغذیه‌ای در سیستان و بلوچستان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7166cdb2-49ee-4564-924d-57fd28289fc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات