728 x 90

«افزایش متقاضیان فروش کلیه» شنیدن صدای خرد شدن استخوانهای مردم

فروش اعضای بدن - عکس از آرشیو
فروش اعضای بدن - عکس از آرشیو

وقتی تحمل بار گرانی، دردناک‌تر از درد کلیه فروشی می‌شود عنوان روزنامه حکومتی همدلی است که با اعتراف به «صدای خرد شدن استخوانهای فقرا‌» به «‌افزایش متقاضیان فروش کلیه» برای «تأمین یک سرپناه و یا تأمین منبع درآمد» در حاکمیت آخوندی اعتراف می‌کند.

همدلی با اعتراف به بی‌خیالی و بی‌تفاوتی سردمداران نظام در این رابطه نوشت:... اگر گوش شنوایی باشد گزارشهای ملموس را می‌توان از صدای خرد شدن استخوانهای فقرا شنید؛ جایی که شخص را مجبور می‌کند تا برای تأمین یک سرپناه و یا تأمین منبع درآمد به فروش کلیه خود تن دهد. گزارشهای جدید از افزایش متقاضیان فروش کلیه حکایت دارد، اما این آمارها زمانی دردناک‌تر می‌شود که بدانیم تقاضا برای خرید کلیه نیز به‌دلیل گرانی آن کاهش قابل توجهی پیدا کرده است...


بیگلری از کارگزاران حکومتی در کرمانشاه پیرامون «فروش کلیه به‌دلیل مشکلات معیشتی» اظهار داشت: ... در شهر ما مراجعه برای فروش کلیه بیشتر شده است، کسی که کلیه خود را می‌فروشد از روی ناچاری است، می‌خواهد با پولی که دریافت می‌کند از مشکلات معیشتی خارج شود، به خودش می‌گوید پرایدی بخرم تا با آن کار کنم، یا با پول کلیه خانه‌یی رهن کنم؛ بنابراین قیمت معیشت مردم هست که قیمت کلیه را مشخص می‌کند. .
این کارگزار حکومتی با مشروعیت دادن به فروش کلیه افزود: قبلاً قیمت یک کلیه ۱۸میلیون تومان بود، اما به ۳۴میلیون تومان افزایش پیدا کرد، در یکی دو سال گذشته هم قیمت ناگهان ۸۰میلیون تومان شد. زمانی که قیمت کلیه ۳۴میلیون تومان بود طرفین میان خودشان روی قیمتهایی نزدیک به ۵۰میلیون تومان توافق می‌کردند و پیوند انجام می‌شد، اما وقتی انجمن مرکزی حمایت از بیماران کلیوی قیمت کلیه را ۸۰میلیون تومان کرد دیگر کسی با قیمت‌های پایین راضی به اهدای کلیه نمی‌شود، الآن در کرمانشاه در توافق‌های بیرون از انجمن قیمت کلیه ۱۵۰میلیون تومان است، البته ما در انجمن قراردادی بیشتر از ۸۰میلیون تومان نداریم (روزنامه حکومتی همدلی ۲۵دی). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/687ce8c2-20b4-4e82-8ab8-db5b5056ec09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات