728 x 90

افزایش شمار قربانیان زمین‌لرزه در استانهای شمال غربی ایران

زلزله در ایران
زلزله در ایران

شمار هموطنانی که در زلزله روز گذشته جمعه ۱۷ آبان ۹۸ در استانهای شمال غربی کشور جان خود را از دست دادند به هشت تن رسید.

 

هوای سرد مناطق زلزله‌زده، هموطنانی را که خانه‌های خود را از دست داده‌اند با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

در ورنکش دمای هوا شبها به ۲درجه زیر صفر و در ورزقان به شش درجه زیر صفر می‌رسد. بیش از سه هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده در چادر مستقر شده‌اند و نیاز به کانکس دارند.

بیش از ۱۲۱هزار نفر از هموطنان به‌ویژه در استانهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی و اردبیل تحت تاثیر زلزله روز پنجشنبه قرار گرفته‌اند.

بیش از ۱۵۰۰‌واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰درصد ‌خسارت دیده‌اند. حداقل ۵۵خانه کاملاً در روستاهای سراب و میانه ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند. اغلب خانه‌های تخریب شده کاهگلی و ساکنان آن افراد کم بضاعت هستند.

 

هموطنانمان در این مناطق هم‌چنین نگران پسلرزههایی هستند که در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل گیلان، زنجان و قزوین تا صبح جمعه به بیش از ۲۱۰مورد رسیده است.

ودر چنین شرایطی، پیش‌بینی سرد شدن بیشتر دمای هوا نگرانی‌های و مشکلات زلزله‌زدگان را باز هم تشدید خواهد کرد.

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در پیام خود به‌دنبال فاجعه زلزله در این مناطق، ضمن ابراز همددی و تسلیت به هموطنان داغدار و مصیبت دیده، هموطنانمان را به کمک‌رسانی به آسیب دیدگان فراخواند و افزود: در حالیکه آخوندها با چپاول و هدر دادن ثروتهای ایران در جنگ‌افروزی و پروژه‌های اتمی و موشکی، مردم را در مقابل حوادث طبیعی بی‌دفاع گذاشته‌اند، تنها همدردی و کمک‌رسانی مستقل مردمی می‌تواند، دردهای هموطنان مصیبت دیده را التیام بخشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1232bc4-ab02-4b4b-812d-c5c1d9ece3eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات