728 x 90

افزایش حملات اسراییل به غزه و لبنان؛ تهدید به حمله قریب‌الوقوع علیه رژیم ایران

تصویری از جنگ در غزه
تصویری از جنگ در غزه

به گزارش العربیه، در شامگاه پنج‌شنبه، طی ۱۳حمله هوایی اسراییل به بیروت و حومه آن، دست‌کم ۱۲ نفر از جمله ۳ کودک کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند. رویترز نیز گزارش داد که در همین حمله، یک فیلم‌بردار شبکه المیادین و دو خبرنگار دیگر کشته شدند. وزیر اطلاع‌رسانی لبنان این اقدام را جنایت جنگی توصیف کرد.

ارتش اسراییل اعلام کرد که در عملیات بامداد جمعه در جنوب لبنان، عباس عدنان مسلم، فرمانده نیروهای نخبه رضوان، را هدف قرار داده است. هم‌چنین نیروی هوایی اسراییل روز پنجشنبه حدود ۲۰۰هدف از حزب‌الله، از جمله سکوهای موشکی و ۵۰ پایگاه نظامی را هدف قرار داد. بر اساس گزارش اسکای نیوز، در این حملات پنج سرباز اسراییلی کشته و چهار تن دیگر به‌شدت زخمی شدند.

در حمله‌یی دیگر به شمال غزه، خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که در حمله هوایی اسراییل به شهر بیت لاهیا، دست‌کم ۲۰تن کشته و دهها نفر زخمی شدند. نیروهای اسراییلی با ورود به بیمارستان کمال عدوان، بیماران را مجبور به تخلیه محل کردند.

بر اساس گزارش تایمز اسراییل، صبح جمعه پنج راکت از لبنان به حیفا شلیک شد و بعدازظهر پنجشنبه ۳۰ موشک به مجدال‌کرام در شمال اسراییل پرتاب شد که در پی آن ۹ نفر زخمی و دو نفر جان باختند.

در خصوص درگیری غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که حماس به مقامات مصر اطلاع داده که اگر اسراییل به آتش‌بس پایبند باشد، آماده توقف جنگ است. این گروه پنج شرط از جمله آتش‌بس و عقب‌نشینی اسراییل از غزه را مطرح کرده است.

هم‌چنین در سوریه، دیدبان حقوق‌بشر گزارش کرد که در حمله هوایی اسراییل به گذرگاه جوسیه در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، سه نظامی سوری کشته شدند. این حمله برای قطع مسیرهای تسلیحاتی حزب‌الله انجام شده است.

در مورد ایران، کانال ۱۲ اسراییل گزارشهای مربوط به تعویق حمله به این کشور به‌دلیل افشای اطلاعات را رد کرده و از پیشروی به‌سوی «لحظات سرنوشت‌ساز» خبر داده است. وای نت نیوز نیز گزارش روزنامه تایمز انگلیس درباره تعویق این حمله را تکذیب کرد و ارتش اسراییل اعلام کرد که اقدامات لازم در زمان مناسب انجام خواهد شد.

ژنرال سابق ارتش اسراییل به نیوزویک گفته است که ایران با توان هسته‌یی تهدیدی جدی برای جهان خواهد بود و اسراییل به‌زودی به سایت‌های هسته‌یی این کشور حمله خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df4ac80b-0769-4f3e-8203-e0ad72bd3ae3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات