728 x 90

افزایش تلاش‌های رژیم ایران برای انتشار اطلاعات غلط در رسانه‌های مجازی آمریکا

سایبری رژیم ایران
سایبری رژیم ایران

دو مقام اطلاعاتی آمریکا در گفتگو با مجله «تایم»، گفتند طی یک سال اخیر، حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی که از سوی مزرعه‌های ترولی (اوباش مجازی) که توسط رژیم ایران هدایت می‌شوند، پس از چندین رویداد مهم در آمریکا، کارزار نشر اطلاعات غلط را افزایش داده‌اند.

از جمله این رویدادها می‌توان به تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌یی موسوم به برجام، اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اعلام حکم محکومیت درک شاوین مأمور پلیسی که در مرگ جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی دست داشت و جنگ ۱۱ روزه اخیر اسراییل و حماس در غزه اشاره کرد.

 

یکی از این مقام‌های اطلاعاتی گفت که پلتفرم‌های مرتبط با رژیم ایران برای تأثیرگذاری بر رویدادهای آمریکا از روش مشابه با روسیه مانند تفرقه‌افکنی، کاهش اعتمادبه‌نفس دولت آمریکا در داخل و حوزه بین‌الملل و پیشبرد اهداف ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کنند.

به‌نوشته این گزارش، رد پای فعالیت‌های ایران در نشر اطلاعات غلط به‌راحتی شناسایی می‌شود، چرا که مزرعه‌های ترول رژیم ایران «بسیار شلخته» فعالیت می‌کنند و رد خود را پنهان نمی‌کنند.

طبق این گزارش، پیام‌هایی که از طریق ترول‌های ایرانی ارسال می‌شود پیش از آغاز به نشر اکاذیب، سال‌ها برای جلب مخاطب زمان صرف نکرده‌اند. این حساب‌های جدید و با سوابق کوتاه به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان بخشی از شبکه حساب‌های جعلی شناسایی شوند.

بر اساس گزارش مؤسسه مطالعاتی «Network Contagion»، در ماه گذشته، پس از جنگ ۱۱ روزه اسراییل و حماس، حساب‌های توئیتر مرتبط با ایران پست‌های متعددی علیه یهودیان منتشر کرده‌اند. این پستها به زبان انگلیسی منتشر شد و در متن آنها جمله‌هایی مانند «حق با هیتلر بود» یا «همه یهودیان را بکشید» دیده می‌شود. برخی از این پستها ۱۷۵بار در دقیقه منتشر شده‌اند. به‌گفته مؤسسه تحقیقات شبکه «ADL»، این توئیتها با ارتش ترول‌های رژیم ایران در ارتباط است.

تایم می‌نویسد کاربران وابسته به رژیم ایران در جریان رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در فضای مجازی با هدف کاهش آرای دونالد ترامپ کارزارهایی راه انداخته بودند و به رای‌دهندگان حامی حزب دمکرات ایمیل‌های تهدیدآمیز می‌فرستادند. آنها هم‌چنین پس از انتخابات نیز به انتشار شایعه درباره تقلب در انتخابات پرداختند.

بر اساس این گزارش میزان مداخله رژیم ایران در انتخابات سال گذشته در آمریکا بسیار بیشتر از روسیه بود.

تایم به‌نقل از تجزیه و تحلیل و اطلاعات از طبقه‌بندی خارج شده، تأکید می‌کند که این اقدامات با مجوز علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

گفتنی است روز گذشته، مؤسسه «هنری جکسون» Henry Jackson Society در گزارشی که قرار است تا پایان روز دوشنبه ۱۷خرداد به‌طور مفصل و کامل منتشر شود، از تلاش ایران برای اجرای یک کمپین اطلاعاتی اینترنتی به‌منظور نشر و ترویج روایت‌های جعلی ضد سعودی در بریتانیا خبر داد.

در این گزارش آمده است که تهران با انتشار اطلاعات غلط در فضای مجازی، سعی کرده است علاوه بر نشر روایت‌های دروغ و نادرست علیه سعودی، بر موضوع استقلال اسکاتلند و تقویت رویکرد جدایی‌طلبی در این کشور تاثیر بگذارد.

در این گزارش آمده است که تهران با انتشار اطلاعات غلط در فضای مجازی، سعی کرده است علاوه بر نشر روایت‌های دروغ و نادرست علیه سعودی، بر موضوع استقلال اسکاتلند و تقویت رویکرد جدایی‌طلبی در این کشور تاثیر بگذارد. (العربیه ۱۸ خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da97dc43-0fac-43b4-b58e-5dcc13a982d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات