728 x 90

افتتاح سفارت کلمبیا در خاک فلسطین

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا
گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری این کشور، دستور افتتاح سفارت کلمبیا را در شهر رام‌الله در کرانه باختری که «دولت فلسطین» در آن مستقر است را صادر کرده است.

رویترز نوشت: لوئیس گیلبرتو موریلو، وزیر خارجه کلمبیا روز چهارشنبه ۲خرداد، این خبر را به‌نقل از رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.
موریلو به رویترز گفت: «پرزیدنت پترو دستور داده تا سفارت کلمبیا را در رام‌الله افتتاح کنیم. این نمایندگی کلمبیا در رام‌الله خواهد بود. این گام بعدی است که قرار است برداریم».

موریلو افزود: وی بر این عقیده است که کشورهای بیشتری به‌زودی حمایت خود را از به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل آغاز خواهند کرد و کلمبیا پیش از این تلاش‌ها حمایت کرده است.
پیش از این به دستور رئیس‌جمهور گوستاو پترو، سفیر این کشور را از تل‌آویو فراخوانده بود و گفته بود که روابط دیپلماتیک خود را با اسراییل به‌دلیل اقدامات اسراییل در نوار غزه قطع خواهد کرد.

سفارت کلمبیا در اسراییل روز ۳مه بسته شد. وی درخواست کرده است تا به آفریقای جنوبی که در دیوان بین‌المللی دادگستری اسراییل را به «نسل‌کشی» متهم کرده است بپیوندد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6629f42f-3761-48f1-9a79-2a5e108964bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات