728 x 90

افت ۲۰درصدی صادرات غیرنفتی رژیم ایران در ۹ماهه ۹۹

صادرات غیر نفتی - عکس از آرشیو
صادرات غیر نفتی - عکس از آرشیو

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک رژیم چهارشنبه ۳دیماه اعلام کرد در ۹ماهه سال جاری ۲۵.۱میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که نسبت به دور مشابه پارسال ۲۰درصد افت نشان می‌دهد. مقایسه صادرات غیرنفتی با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۲۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: واردات کشور نیز با افتی ۱۷درصدی به ۲۶.۸میلیارد دلار رسیده است.

جزئیات آماری رئیس کل گمرک رژیم، نشان می‌دهد که پنج کشور چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان ۷۶درصد در کل صادرات غیرنفتی رژیم سهم داشته‌اند. وی گفت: مقاصد کالا‌های صادراتی ایران در این مدت کشور‌های چین با ۲۰میلیون و ۶۰۰هزار تن به ارزش ۶میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار، عراق با ۲۰میلیون و ۸۰۰هزار تن به ارزش ۵میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تن به ارزش ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار، ترکیه با ۵میلیون و ۴۰۰هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار و افغانستان به ۵میلیون و ۲۰۰هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار بودند.

هم‌چنین چین، امارات، هند، ترکیه و آلمان سهمی ۷۲درصدی در کل واردات رژیم داشته‌اند. وی گفت: «مبدأ کالا‌های وارداتی در ۹ماهه سال‌جاری به ترتیب چین با ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تن به ارزش ۷ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۳میلیون و ۵۰۰هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار، ترکیه با ۳میلیون و ۵۰۰هزار تن به ارزش ۳میلیارد دلار، هند با یک میلیون و ۸۰۰هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار و آلمان با ۹۱۱هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2906588d-4908-46a8-87f2-9d086b04186f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات