728 x 90

اف‌.ای‌.تی‌.اف رژیم ایران را در فهرست سیاه پولشویی خود نگه داشت

اف ای تی اف
اف ای تی اف

گروه ویژه اقدام مالی، اف‌. ای‌. تی‌اف، روز جمعه ۲۹مهر، با انتشار بیانیه‌ای رژیم ایران را در فهرست سیاه پولشویی خود قرار داد. این نهاد بین‌المللی هم‌چنین کره شمالی و میانمار را نیز به این فهرست افزود.
در این بیانیه تصریح شده است رژیم ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پولشویی باقی خواهد ماند.
گروه اقدام مالی می‌افزاید اگر ایران لوایح «پالرمو» و کنوانسیونهای پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کند آنگاه در گام بعدی در خصوص اف.ای.تی.اف تصمیم‌گیری خواهد کرد.
در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی تصریح شده است که کشورها وظیفه دارند که تدابیر ویژه‌یی را برای ایمن نگه‌داشتن سیستم بانکی خود از احتمال مشارکت در پولشویی و تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی کشورهای در فهرست سیاه انجام دهند.
در این بیانه آمده است اف.ای.تی.اف هم‌چنان نگران خطرات تأمین مالی تروریسم از سوی رژیم ایران که تهدیدی برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، خواهد بود
گروه ویژه اقدام مالی، «اف‌.ای‌.تی‌.اف»، گروهی بین‌المللی که با هدف مبارزه با پول‌شویی در سطح جهانی فعالیت می‌کند، تصویب چند لایحه مرتبط با پولشویی را برای خروج ایران از فهرست سیاه لازم می‌داند.(رویترز ۲۹مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fad1407-f4cf-43cb-8f4d-919f46290766"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات