728 x 90

اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک - تظاهرات ایرانیان آزاده - حکم تایید شد

تصویری از برابر دادگاه آنتورپ
تصویری از برابر دادگاه آنتورپ

امروز سه‌شنبه (۲۰اردیبهشت ماه) دادگاه استیناف آنتورپ حکم نهایی خود را درباره ۳مزدور همدست دیپلمات تروریست آخوندها اسدالله اسدی اعلام خواهد کرد.

امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی که به ترتیب به احکام ۱۵سال، ۱۸سال و ۱۷سال زندان محکوم شده بودند، امروز حکم نهایی خود را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که حکم ۲۰سال حبس برای دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی که استیناف نخواسته بود قطعی شده است. 

در این صفحه گزارشی از اعلام حکم نهایی و تظاهرات ایرانیان آزاده در آنتورپ بلژیک را دنبال کنید.

 

آغاز تظاهرات و آکسیون ایرانیان آزاده

در ساعت ۱۰صبح امروز هموطنان آزاده و حامیان مقاومت با تجمع در برابر دادگاه آنتورپ خواستار منهدم کردن شبکه وزارت اطلاعات آخوندها در اروپا و مجازات آمرین و عاملین این اقدامات ترویستی هستند.

-اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک - تظاهرات ایرانیان آزاده - 0

-اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک - تظاهرات ایرانیان آزاده - 1

 

اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ

-فرزین هاشمی نماینده شورای ملی مقاومت

فرزین هاشمی - نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه آنتورپ

دادگاه استیناف همین الآن تصمیم نهایی خودش رو اعلام کرد در رابطه با کسانی که دست داشتند در توطئه تروریستی علیه گردهمایی سالانهٔ شورای ملی مقاومت ایران. دادگاه استیناف تصمیم دادگاه اول را مورد تأیید قرار داد و حتی حکم یکی از مزدوران را افزایش داد. با این حکم قطعی اکنون روشن شده بدون هیچ شک و تردید که رژیم ایران پشت این اقدام تروریستی بوده. این یک عمل تروریسم حکومتی بوده و نشان می‌دهد که نقش یاغی گرایانه رژیم ایران را و هم‌چنین وحشت این رژیم را از آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت ایران. در این رابطه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفته‌اند که تصمیم دادگاه دادگاه استیناف با همه شواهد به‌روشنی نشون می‌دهد این یک اقدام برای کشتار جمعی. یک جنایت علیه بشریت بود و توسط شورای عالی امنیت رژیم تصمیم‌گیری شد. خامنه‌ای اون را تأیید کرد و تسهیلات همه سفارتهای رژیم استفاده شد برای این‌که این جنایت وحشیانه صورت بگیرد. خانم رجوی هم‌چنین فراخوان دادند به محاکمه طراحان این جنایت و مسئولان این جنایت و گفتند که محاکمه عاملان ضروری است ولی کافی نیست. آن کسانی که پشت این جنایت بودند از جمله خود خامنه‌ای، رئیسی وزیر خارجه رژیم و وزیر اطلاعاتش همه شون باید به دادگاه به محاکمه کشیده بشوند. خانم رجوی هم‌چنین همه کشورهای جهان و جامعه بین‌المللی رو فراخواندند به‌خصوص اتحادیه اروپا را به بستن همه مراکز تروریستی رژیم از جمله سفارتهای اون و سایر مراکزی که تحت عنوان مراکز فرهنگی یا مذهبی فعالیت می‌کنند او هم‌چنین خواهان نامگذاری تمامیت وزارت اطلاعات و امنیت رژیم و سپاه پاسداران رژیم به‌عنوان گروه‌های تروریستی شد. خانم رجوی در پایان از دولتهای اروپا و اتحادیه اروپا خواهان اخراج همه کسانی همه عاملان و مزدوران رژیم شد که در جاسوسی و دیگر فعالیت‌های اینچنینی دخیل بودند. هم‌چنین بگذارید اضافه کنم که خواسته ما از کشورهای اروپا و اتحادیه اروپا هست که همه اطلاعات درباره شبکه تروریستی رژیم ایران را منتشر کنند و دست به اقدام بزنند برای از بین بردن این شبکه‌های تروریستی. خیلی ممنون از شما

 

وکیل ریک وان روسل - وکیل مقاومت ایران

-ریک وان روسل - وکیل مقاومت ایران

امروز آخرین مرحله یک دادگاه تاریخی یک محاکمه تاریخی است که ۴سال طول کشید ۴سال پیش شروع شد تقریباً همین روزها. مقام‌های رژیم ایران با ۴ مأمور مخفی تصمیم گرفتند بمب‌گذاری کنند در یک گردهمایی سیاسی و آزاد در پاریس و حالا ۴سال بعد در یک حکم تاریخی دادگاه آنتورپ تأیید کرد دادگاه قبلی رو دادگاه استیناف تأیید برای محکومت سه مزدور سه نفر باقیمانده. یکی از آنها حتی حکم بیشتری گرفت از ۱۵سال به ۱۸سال افزایش پیدا کرد. امروز زمان جشن گرفتن آزادی در دنیای غرب آزاد هست و کشورهای حکومتهای یاغی رو که تلاش می‌کنند جلو آزادی بیان رو بگیرند محکوم بکنیم.

از شما خیلی ممنون هستم.

 

فرزین هاشمی نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه آنتورپ

اجازه بدید من چند جمله هم به فارسی بگم. حکم امروز دادگاه استیناف آنتورپ یکبار دیگر نشان داد که آنچه که ما با آن مواجه هستیم تروریسم دولتی رژیم آخوندی است و نه آنطور که برخی می‌خواهند ادعا بکنند برخی عناصر سپاه و یا وزارت اطلاعات. شواهد این پرونده به‌خوبی نشان داد که بالاترین مقامات رژیم از جمله شورای عالی امنیت رژیم شخص خامنه‌ای، روحانی و جواد ظریف که در آن موقع وزیر خارجه این رژیم بود در تصمیم‌گیری برای این جنایت مستقیماً مشارکت داشتند و آنچه که امروز نشان داده می‌شود شکست رژیم در این پهنه است که همه تلاشهایش را به کار برد که مانع از این بشود در زمانی که هنوز اسدالله اسدی در این دادگاه بود نهایت تلاشش را کرد که با استناد به کنوانسیون ۱۹۶۷ وین مدعی مصونیت دیپلماتیک برای اسدی بشود. بله این حربه رژیم هم با شکست مواجه و ماکزیمم زندان را به اسدی دادند به‌طوری که در مرحله استنیاف ابتدا درخواست استنیاف کرد ولی بعد این درخواست را پس گرفت چون هیچ شانسی برای خودش قائل نبود. این را باید به همه مردم به مقامت ایران و به رهبری مقاومت ایران تبریک گفت. خیلی متشکرم

 

دکتر سنابرق زاهدی - مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت

-دکتر سنابرق زاهدی - مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت

با سلام به همه هموطنان عزیز و با تبریک، با تبریک به‌مناسبت محکومیت تروریسم رژیم آخوندی، تروریسمی که طی این سالیان چهار دهه است که در سراسر اروپا و در سراسر جهان فعالان مقاومت را هدف قرار داده. این تروریسم امروز یک حکم قطعی در این دادگاه دریافت کرد. رئیس دادگاه در پایان دادگاه اعلام کرد که ما خودمان یک کنفرانس مطبوعاتی خواهیم داشت و یک اطلاعیه مطبوعاتی صادر خواهیم کرد بنابراین اطلاع‌رسانی رسمی هم خواهد شد ولی آنچه که تا همین الآن اتفاق افتاد در واقعی متن حکم دادگاه بسیار متن قویی هست. در این متن علاوه بر این‌که نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی محکومیت قبلی‌شان مورد تأیید قرار گرفت. امیر سعدونی هم مثل نسیمه نعامی به ۱۸سال زندان محکوم شد. یعنی سه سال به زندانش اضافه شد.

به این ترتیب درسته که اینها این سه نفر سه مزدور تروریست رژیم بودند که می‌خواستند این جنایت بزرگ را مرتکب بشوند و هر چند که در واقع گادفادرشون، پدرخوانده‌شون که اسدالله اسدی هست فرار کرده از عدالت و حاضر نشد که بیاید جلوی دادگاه عادلانه و در واقع به‌صورت خوار و خفیف تسلیم حکم دادگاه بدوی شده ولی واقعیت این هست که علاوه بر اینها، تمامیت رژیم از خود خامنه‌ای که اسدالله اسدی به اینها قول داده بود که اگر شما بتوانید بمب را در داخل سالن ویلپنت کار گذاری کنید خود خامنه‌ای از شما تقدیر و تشکر خواهد کرد و اسم شما را در سخنرانی‌اش خواهد برد. بنابراین پشت این ترور علاوه بر اطلاعات مشخص ما که شورای عالی امنیت ملی رژیم به ریاست روحانی و با شرکت همه اعضای آن از جمله قاسم سلیمانی از جمله محمد جواد ظریف و از جمله وزیر اطلاعات همه در آن شرکت داشتند علاوه بر اونها این را تصویب کردند و بعد برای تأیید به خامنه‌ای دادند و خامنه‌ای مورد تأیید قرار گرفت که این اطلاعات خود ما هست. ولی محتویات پرونده هم نشان می‌دهد به‌دقت که شخص خامنه‌ای این جنایت را دنبال می‌کرده و بنابراین امروز که اینها محکومیت قطعی‌شان صادر شد، محکومیت قطعی. اینها باید این مقدار زندان را در اینجا بکشند. حتماً می‌دانید که تابه‌حال چهارسال نزدیک به چهارسال زندان بلاتکلیف داشتند،، ولی به حق دادگاه، محاکمه اینها رو و دادگاهشون رو، در مورد سعدونی به‌طور مشخص افزایش داد و به این ترتیب من فکر می‌کنم که رژیم آخوندی امروز تروریسمش و کلیت رژیمش یک ضربه بسیار شکننده دریافت کرد و در واقع یک تهاجم جدی از طرف عدالت و از طرف مقاومت ایران علیه رژیم ایران صورت گرفت که من فکر می‌کنم این بر تمامی خلق قهرمان ایران و بر تمامی مجاهدین و بر تمامی مبارزین ایران مبارک هست.

ببخشید من یک جمله اضافه کنم یک جمله اضافه کنم که علاوه بر محکومیت زندان، علاوه بر محکومیت زندان تابعیت بلژیکی اینها که لغو شده بود هم تأیید شد. یعنی هرسه شون تابعیت بلژیکی داشتند، تابعیت بلژیکی شون لغو شد و علاوه بر این دادگاه اعلام کرد که این سه نفر هیچگاه مادام العمر نخواهند توانست بعد از او نهم تابعیت بلژیکی کسب بکنند و این هم یک محکومیت جدی دیگر علیه این سه مزدور و علیه تمامیت رژیم آخوندی است. در عین‌حال هم هر سه تاشون محکوم شدند که ۶۰هزار یورو تک‌تک ۶۰هزار یورو به‌عنوان جریمه هم پرداخت بکنند.

 

ریک ون روسل – وکیل مقاومت ایران

امروز مرحله آخر این نبرد طولانی حقوقی است. ما بسیار خوشحال هستیم و خوشبختیم و مفتخریم که دادگاه استیناف آنتورپ بار دیگر یک حکم تاریخی اعلام کرد. ما امیدواریم نه تنها ۴متهم بلکه خود حکومت ایران مورد حسابرسی قرار بگیرد به‌خاطر تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی مسالمت‌آمیز مقاومت ایران. امروز پایان یک نبرد ۴ساله است. برای من افتخاری بود که شما را در این نبرد حقوقی پشتیبانی کنم، هم‌چنین مفتخر بودم که به شما خدمت کنم. از همه شما تشکر می‌کنم که این قدر گسترده آمدید. باید به شما تبریک بگم نبرد را ادامه بدهید و برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

جشن و شادی هموطنان

در پی اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ، هموطنان آزاده به جشن و پایکوبی پرداختند.

هموطنان آزاده هم‌چنین شعار می‌دهند:
خامنه‌ای، رئیسی چشمت کور این یکی رو هم ما بردیم
سفارت آخوندی این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد
محاکمه قاتلان، خواسته خلق ایران
مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد کانونهای شورشی

-دادگاه آنتورپ - 0

-دادگاه آنتورپ - 1

 

بهزاد نظیری - عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت

-بهزاد نظیری - عضو کمسیون خارجه شورای ملی مقاومت

امروز روز نهایی این تلاش ۴ساله است که ما شاهد حکم نهایی و شکست خفت‌بار رژیم آخوندی هستیم.
یاران مقاومت توجه کنید: در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ توطئه ننگین رژیم آخوندی انفجار گردهمایی مقاومت بود. در این ۳سال وکلا و کسانی که ادله این مقاومت را اثبات و مطرح کردند، جرم این جانیان را در مقابل دادگاه روشن کردند و شما خستگی‌ناپذیر حضور داشتید تا ما امروز شاهد این پیروزی باشیم.
امروز برخلاف دفعات قبل دادگاه خیلی کوتاه بود. در عرض چند دقیقه خانم قاضی احکام را اعلام کرد. احکام قبلی در مورد ۳مزدور تأیید شد اما حکم امیر سعدونی از ۱۵سال به ۱۸سال افزایش پیدا کرد. تحکیم احکام مزدوران برگ یک پیروزی دیگر برای مقاومت در امتداد پیروزی در سوئد بود.
کشتار و اعدام و تروریسم دولتی دو اهرمی است رژیم آخوندی در ۴۰سال گذشته تلاش با آن یاران ما را به‌شهادت رساند و حالا در کمتر از ۲هفته شاهد بودیم که رژیم در این دو زمینه رسوا شد. در ضمن پولهایی که نزد مزدوران بود هم به‌عنوان هزینه دادگاه از اینها مصادره شد.
البته حرف ما پایان نیافته، امروز آخرین برگ این دادگاه بود اما آنچه مانده این است که اصحاب مماشات و کسانی که با سیاست مماشات با این رژیم زمینه این نوع تحرکات را فراهم کرده بودند باید افشا شوند. همان‌طور که می‌دانید اطلاعات بسیاری در دفترچه اسدی است و باید مشخص شود. سفارتهایی که محل لجستیک این نوع جنایتها بودند باید تعطیل شوند بقیه کسانی که با این نوع تهدید و تطمیع به مأموریت این رژیم در می‌آیند باید پیگیری و رسوا شوند تا موجب عبرت بقیه قرار بگیرند. این رزمی است که تا پایان با این رژیم ادامه دارد چون هنوز عاملان و آمران دیگر باقی مانده است این طرحی بوده که در شورای امنیت رژیم مطرح شده و خامنه‌ای مسئول آن است.

 

وکیل ریک وان‌روسل - وکیل مقاومت ایران

ما خوشحالیم که دادگاه آنتورپ یک حکم تاریخی صادر کرد. امروز پایان یک نبرد ۴ساله است و من افتخار می‌کنم که در این ۴سال با شما همکاری کردم.

 

در جریان اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ هم‌چنین خانم زینت میرهاشمی، آقایان بهرام مودت، حمید رضا طاهرزاده و ابراهیم مازندرانی اعضای شورای ملی مقاومت ضمن تبریک این پیروزی از اهمیت حکم قطعی دادگاه استیناف در بلژیک در مورد توطئهٔ بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس صحبت کردند.

 

 

پیشنیه‌ها - محاکمه اسدالله اسدی و همدستانش

شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی درباره آغاز محاکمه این جنایتکاران نوشت:

صبح روز، چهارشنبه ۲۵تیر ماه (۱۳۹۹) محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات رژیم آخوندی که بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۹تیر۱۳۹۷ در ویلپنت پاریس را اداره و اجرا می‌کرد، در دادگاه شهر آنتورپ در بلژیک آغاز شد. همراه با اسدی ۳ همدست او امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی محاکمه می‌شوند.

این نخستین‌بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود. یک بی‌آبرویی بزرگ برای رژیم که نشان می‌دهد برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی موجودیت خود از هیچ جنایت و هیچ هزینه‌ای رویگردان نیست.

 

بخشی از حکم دادگاه اصلی - پنجشنبه ۱۶بهمن۹۹

دادگاه حکم داد که هر چهار متهم در موضوع قتل تروریستی گناهکارند. دادگاه بدون شک معتقد است متهمین اول و دوم در مسیرشان به‌سمت کنگره اپوزیسیون ایران با یک بمب برای استفاده در حمله‌یی مرگبار، تحت فرماندهی میدانی متهم چهارم بوده‌اند. متهم سوم در خود کنگره نقش خود را ایفا می‌کرد و یک همدست در این تلاش به‌قتل تروریستی محسوب می‌شود.

و بالاخره دادگاه تشخیص داد، چهار متهم بخشی از یک گروه تروریستی بزرگ‌تر در داخل یک سرویس اطلاعاتی مشخص رژیم ایران هستند. این از مبالغ پول پرداخت شده به متهمان، نحوه جمع‌آوری اطلاعات، ملاقاتهای صورت‌گرفته در ایران، استفاده از موقعیت دیپلماتیک، و ساختن و آزمایش بمب در خود ایران نتیجه گرفته می‌شود.

متهم اول به ۱۵سال حبس محکوم می‌شود. [امیر سعدونی]

متهم دوم به ۱۸سال حبس محکوم می‌شود. [نسیمه نعامی]

متهم سوم به ۱۷سال حبس محکوم می‌شود. [مهرداد عارفانی]

متهم چهارم به ۲۰سال حبس محکوم می‌شود. [اسدالله اسدی]

سه متهم نخست هم‌چنین به سلب تابعیت بلژیکی محکوم می‌شوند.

 

 

-اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک - تظاهرات ایرانیان آزاده - 0

-اعلام حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک - تظاهرات ایرانیان آزاده - 1
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7dc56ced-7deb-4187-a100-7b8f14f1805c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات