728 x 90

اعلام جرم دادستانی آمریکا علیه تروریست مرتبط با رژیم ایران

آصف مرچنت
آصف مرچنت

دادستانی آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ شهریور با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که بر علیه، آصف رضا مرچنت، ۴۶ساله دارای ارتباط با رژیم ایران که به‌دنبال استخدام یک قاتل برای ترور یک سیاستمدار در آمریکا بوده است اعلام جرم شده است.
مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، گفت: «همان‌طور که این اعلام جرم‌ها علیه آصف مرچنات، تروریسم و اجیر کردن برای قتل را نشان می‌دهد، ما به پاسخگو کردن کسانی که به‌دنبال اجرای توطئه مرگبار رژیم ایران علیه آمریکایی‌ها هستند، ادامه خواهیم داد».
بریون پیس، دادستان آمریکا، نیز در سخنانی گفت: «همان‌طور که اتهام وارد شده است، مرچنت توطئه‌یی برای ترور سیاستمداران و مقامات دولتی ایالات متحده ترتیب داده است. کیفرخواست امروز پیامی برای تروریستها در اینجا و خارج از کشور است».
کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، نیز در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: «این مرد پاکستانی روابط نزدیک با ایران داشته است».
وزارت دادگستری آمریکا هم‌چنین در بیانیه خود اعلام کرد این شهروند پاکستانی پس از گذراندن مدتی در ایران، از پاکستان وارد آمریکا شد و با فردی تماس گرفت که معتقد بود می‌تواند به او در طرح کشتن یک سیاستمدار یا مقام دولتی کمک کند. آن شخص اما موضوع را به مجریان قانون گزارش داد.
آصف رضا مرچنت در ۲۲تیر (۱۲ ژوئیه) در حالی که قصد خروج از ایالات متحده را داشت بازداشت شد.
بیانیه دادستانی آمریکا در حالی صادر شد که چاک گرسلی، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، اسنادی از اف.بی.آی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد افراد مورد حمایت جمهوری اسلامی به‌دنبال ترور شماری از شخصیت‌های برجسته سیاسی آمریکا در رابطه با کشتن قاسم سلیمانی بوده‌اند.
این اسناد که به گزارش فاکس نیوز از طریق «اظهارات افشاگرانی که بر اساس قانون تحت محافظت قرار دارند» در اختیار سناتور گرسلی قرار گرفته، نشان می‌دهند جمهوری اسلامی شماری از سیاستمداران و نظامیان آمریکایی از جمله جو بایدن رئیس‌جمهوری، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد انتخابات پیش رو، و هم‌چنین نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را نشانه رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e49ab82-505c-47c2-961d-5c8a2c1d25f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات