728 x 90

نامه سه عضو برجسته مجلس نمایندگان آمریکا به بایدن درباره توافق با رژیم ایران و تشویق به گروگان‌گیری بیشتر

مایکل مک‌کال، استیو اسکالیس و الیز استفانیک
مایکل مک‌کال، استیو اسکالیس و الیز استفانیک

سه تن از نمایندگان بلند‌پایه جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۳۱مرداد در نامه‌یی به جو بایدن، نگرانی شدید خود را درباره «توافق برای تحویل ۶میلیارد دلاری به ازای آزادی ۵زندانی آمریکایی» بین آمریکا و رژیم آخوندی ابراز کردند.

به گزارش نشریه «هیل»، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس، استیو اسکالیس، رهبر اکثریت مجلس، و الیز استفانیک، نماینده ارشد و رئیس عملیات حزبی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌یی مشترک به دولت جو بایدن ضمن متهم کردن دولت او به ترتیب دادن «معامله‌ای محرمانه» با رژیم آخوندی، نسبت به تهدیدهایی که از این ناحیه متوجه «امنیت ملی آمریکا» می‌شود، ابراز نگرانی کردند.

بر پایه این گزارش، در این نامه از آزادسازی ۶میلیارد دلار وجوه مسدود شده رژیم ایران در ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی انتقاد شده به‌نحوی که این توافق، «سوء ظن تفاهم هسته‌یی پنهانی» با تهران را در بین نمایندگان مجلس برانگیخته است.

مایکل مک‌کال، استیو اسکالیس و الیز استفانیک در نامه خود دولت بایدن را متهم کردند که با انجام مذاکرات سری برای «تفاهم» در زمینه هسته‌یی و مخفی نگه‌داشتن آن از کنگره، قانون نظارت کنگره بر برجام را نقض کرده است.

آنان تأکید کردند که «هر گونه توافق» که نتواند به‌طور دائم غنی‌سازی هسته‌یی رژیم آخوندی را متوقف کند، می‌تواند برنامه هسته‌یی تهران را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ایالات متحده تقویت کند.

این نمایندگان هشدار دادند که رژیم ایران علاوه بر عدم همکاری کامل با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به حمایت از تروریسم، تهدید شهروندان آمریکایی، تضعیف آزادی دریانوردی، نقض حقوق‌بشر شهروندان خود و حمایت تسلیحاتی از روسیه در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد.

این نامه افزود: «رژیم ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان، از گروگان‌گیری به‌عنوان یک راهبرد مذاکره و سازوکار تأمین مالی خود استفاده می‌کند».

این نمایندگان خاطرنشان کردند اگر دولت آمریکا به پول دادن در ازای آزادی گروگانها ادامه دهد، رژیم ایران نیز به گروگان‌گیری بیشتر و تقاضا برای قیمت‌های بالاتر ادامه خواهد داد.

این نامه با ابراز نگرانی از این‌که رژیم ایران پول‌های آزاد شده را در جهت فعالیت‌های مخرب خود خرج کند، گفت تضمینهای موجود برای استفاده از این پول‌ها برای امور انسان‌دوستانه کافی نیست، چرا که این رژیم پیش‌تر نیز درباره استفاده از چنین پول‌هایی برای مقاصد بشردوستانه دروغ گفته است.

این نمایندگان هم‌چنین از این‌که تفاهم اخیر تبادل زندانیان، اتباع دیگر آمریکا را شامل نشده، ابراز نگرانی کردند.

سه نماینده نگارنده نامه به بایدن تأکید کردند اگر دولت آمریکا به بی‌توجهی به قوانین آمریکا و نقش نظارتی کنگره ادامه دهد، نمایندگان از همه ابزارهای موجود برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم آمریکا استفاده کرده و برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌یی رژیم ایران، تهدید‌های تهران علیه شهروندان آمریکایی و حمایت از تروریسم، به سیاست فشار حداکثری بازخواهند گشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5390277e-95f5-4eaa-9ea9-4ffbbd3f7ab8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات