728 x 90

اعزام نیروی بیشتر آمریکا به عربستان بعد از حمله رژیم به آرامکو

اعزام نیروی بیشتر  آمریکا به عربستان
اعزام نیروی بیشتر آمریکا به عربستان

خبرگزاری رویترز روز جمعه به‌ نقل از منابع آشنا گزارش داد آمریکا در نظر دارد شمار زیادی نیروی افزوده به عربستان اعزام کند. اعزام این نیروها به‌دنبال حمله ۲۳شهریور رژیم ایران به سایتهای نفتی عربستان سعودی است. رویترز افزود: واشنگتن و ریاض رژیم ایران را در این حمله مقصر دانسته است.

 

سایت وزارت دفاع آمریکا طی بیانه‌یی به‌ نقل از جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد پنتاگون نوشت:

«وزیر دفاع مارک اسپر به‌ درخواست فرماندهی مرکزی آمریکا مجوز اعزام نیروها و تجهیزات افزوده زیر به پادشاهی عربستان سعودی را داد:

  • دو اسکادران هواپیمای جنگنده
  • یک یکان هوایی اعزامی
  • دو سامانه پاتریوت
  • یک پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا (سامانه ضدموشکی تاد)

وزیر اسپر به ولیعهد و وزیر دفاع سعودی محمد بن سلمان امروز صبح در رابطه با اعزام نیروها و ادوات بیشتر برای تضمین و تقویت دفاع عربستان سعودی اطلاع‌رسانی کرد.

این اعزام در کنار اعزام نیروهای دیگر که در ماه گذشته زمانشان تمدید شده یا مجوز آن داده شده افزایش ۳۰۰۰نیرو را در بر می‌گیرد.

از ماه مه، وزارت دفاع تعداد نیروها را به تعداد حدود ۱۴۰۰۰نیرو به منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای امنیت منطقه‌یی افزایش داده است.

همان‌طور که ما گفتیم، آمریکا به‌دنبال جنگ با رژیم ایران نیست ولی ما یک قابلیت قوی نظامی در منطقه حفظ می‌کنیم که آمادگی واکنش نشان‌ دادن به هر بحرانی را داشته باشد و از نیروها و منافع آمریکا در منطقه دفاع خواهد کرد.»

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cb910db-a573-4943-9c5d-0683d69500e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات