728 x 90

اعدام ۹زندانی از جمله یک زن در زندان قزلحصار و عادل‌آباد شیراز و لاکان رشت

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ اعدام ۹زندانی از جمله یک زن در زندان قزلحصار و عادل‌آباد شیراز و لاکان رشت

فراخوان بین‌المللی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

 

دژخیمان خامنه‌ای در سه روز گذشته ۹زندانی از جمله یک زن را در زندانهای قزلحصار، عادل‌آباد شیراز و لاکان رشت بدار آویختند. امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۴زندانی به‌نام‌های داوود براهویی، سعید محمدپور و مهدی علی اکبری و یک زندانی دیگر در زندان قزلحصار کرج حلق‌آویز شدند. داوود براهویی از هموطنان بلوچ، ۴۷ساله بود که از سال ۹۷ در زندان به‌سر می‌برد.

روز شنبه ۳۰تیر منصور توکلی، حامد شکسته، محسن استواری و یک زندانی زن به‌نام "محمودی‌نیا" در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شدند. روز جمعه ۲۹تیر یک زندانی دیگر به نام طاهر صادقی در زندان لاکان رشت اعدام شد.

عملکرد گروه‌های نیابتی و مزدوران سپاه پاسداران در منطقه در روزهای اخیر، هم‌چنانکه شتاب گرفتن مجدد ماشین کشتار و اعدام پس از نمایش انتخابات ریاست جمهوری، یک بار دیگر نشان می‌دهد که مؤلفه‌های اصلی سیاست خامنه‌ای مانند سرکوب داخلی، پروژه دستیابی به بمب اتمی و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم، که لازمه بقای رژیم هستند، نه تنها تغییری نمی‌کند بلکه تشدید می‌شود.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه ایران و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی فرامی‌خواند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل متحد و قرار گرفتن سردمداران آن در برابر عدالت است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱ تیر ۱۴۰۳ (۲۱ ژولای ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e046bac4-925d-437e-82cc-cefe486aa35d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات