728 x 90

اعدام ۵زندانی در یزد و ۶زندانی در قزوین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان محکوم به اعدام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۵زندانی در یزد و ۶زندانی در قزوین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان محکوم به اعدام

خانم رجوی: خامنه‌ای می‌خواهد از بروز قیام جلوگیری کند. اما با جمع شدن بساط فاشیسم دینی به دست جوانان شورشگر و استقرار دموکراسی، حاکمیت مردم و عدالت، به این درد و رنجها پایان داده خواهد شد

 

همزمان با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای و معرفی کابینه‌اش، ماشین اعدام و کشتار شتاب گرفته است. دژخیمان امروز دوشنبه ۲۹مرداد ۵زندانی را در زندان مرکزی یزد بدار آویختند که دو تن از آنها عبدالرحمن دامنی گرگیج و عبدالرئوف شه بخش از هموطنان بلوچ بودند. یکشنبه ۲۸مرداد عباس اعلایی در زندان مرکزی تبریز و شنبه ۲۷مرداد یوسف کاظم‌زاده، علی سلیمی و حیدر عرب در زندان عادل‌آباد شیراز و پنجشنبه ۲۵مرداد پیمان الله ویسی در زندان مرکزی سنندج بدار آویخته شدند.

علاوه بر این، ۶زندانی از جمله دو زن در مردادماه در زندان چوبیندر قزوین اعدام شده‌اند که اسامی ۴ نفر از آنها عبارت است از: وحید ابراهیم زاده، وحید سلطان آبادی، امیرحسین باقریه و حمید به‌مزک.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با همدردی صمیمانه با خانواده قربانیان، گفت ضحاک مار به دوش برای حفظ سلطه ننگینش هر روز مادران، پدران، همسران و فرزندان بیشتری را داغدار می‌کند. جنایاتی که با معرفی کابینه رئیس‌جمهور جدیدش شدت گرفته است. او بیهوده تلاش می‌کند با سرکوب و تروریسم و جنگ‌افروزی از قیام جلوگیری کند. دور نیست که به همت جوانان شورشی، با جمع شدن بساط فاشیسم دینی و استقرار دموکراسی، حاکمیت مردم و عدالت، به این درد و رنجها پایان داده شود.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام و احاله پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم در برابر عدالت فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ (۱۹ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9243bdac-7764-436a-bc9a-bad599b6a0a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات