728 x 90

اعدام ۵زندانی در اصفهان، زنجان، خرم‌آباد، دزفول و کرمان، شیوع کرونا در زندانهای اوین و تهران بزرگ

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۵زندانی در اصفهان، زنجان، خرم‌آباد، دزفول و کرمان

شیوع کرونا در زندانهای اوین و تهران بزرگ

 

دژخیمان رژیم آخوندی روز پنجشنبه ۱۲اسفند یک زندانی را در زندان دزفول اعدام کردند. دادستان ضد انقلاب شوش گفت این زندانی به اتهام قتل یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی محکوم به اعدام شده بود.

علاوه بر این روز چهارشنبه ۱۱اسفند یک زندانی ۳۶ساله به‌نام اکبر شاهسوند را در زندان دستگرد اصفهان حلق‌آویز شد. روز دوشنبه ۹اسفند، مراد صالح بیگ ۴۵ساله پس از ۵سال حبس، در زندان زنجان اعدام شد. دژخیمان رژیم قبل از اعدام به او ۷۴ضربه شلاق زدند. هم‌چنین روز یکشنبه ۸اسفند، علی‌حیدر دهقانی۴۰ ساله، در زندان خرم‌آباد و جاسم قنبری ۳۰ساله از هموطنان بلوچ، در زندان جیرفت کرمان، حلق‌آویز شدند. با این حساب، رژیم آخوندی تاکنون ۱۳ زندانی را در اسفند‌ماه اعدام کرده است.

 

از سوی دیگر شیوع کرونا در زندانها از جمله در زندان اوین و تهران بزرگ هم‌چنان ادامه دارد، اما زندانبانان رژیم هیچ اقدامی برای پیشگیری از گسترش پاندمی و یا درمان مبتلایان نمی‌کنند. در زندان تهران بزرگ تعدادی از زندانیان در اثر کرونا جان‌باخته‌اند، اما زندانبانان از انتشار اخبار آن جلوگیری می‌کنند. در اوین نیز در حالی‌که شمار زیادی از زندانیان بند هشت مبتلا به کرونا شده‌اند ولی بهداری زندان فقط یک پزشک دارد و از داروهای ضروری نیز خبری نیست.

 

مقاومت ایران ملل متحد و ارگانهای ذیربط و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و آزادی موقت زندانیان تا پایان دوران پاندمی کرونا فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ (۳ مارس ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90b9f9de-044e-4327-955b-47fe16272d56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات