728 x 90

اعدام ۶ هموطن بلوچ در روزهای شنبه و یکشنبه از جمله یک زن

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خانم مریم رجوی: رژیم بیهوده تلاش می‌کند با آتش خشم مردم، به‌ویژه هموطنان بلوچ مقابله کند و از سرنگونی نجات یابد. وی ملل متحد را به اقدام فوری برای نجات زندانیان محکوم به اعدام فراخواند و خواستار قرار گرفتن سرمداران رژیم در برابر عدالت شد.

رژیم ضدبشری آخوندها در وحشت از خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان و دیگر شهرها اعدامهای جنایتکارانه هموطنان بلوچ را تشدید کرده است.

روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت دژخیمان خامنه‌ای یک زن زندانی و یک جوان ۲۱ساله به‌نام گل محمد نارویی را در زندان مرکزی زاهدان حلق‌آویز کردند. روز شنبه ۹ اردیبهشت سه زندانی به‌نامهای عید محمد شادمان و عبدالستار شاهو زهی و نعمت الله ریگی لادیز (عبدالحمید رودینی) در زندان زاهدان و محمود رحمانی در زندان ایرانشهر اعدام شدند. محمود رحمانی و عید محمد شادمان را پس از ۱۲ و ۱۱سال زندان اعدام کردند.

روز دوشنبه ۴ اردیبهشت قضاییه آخوندها یک زندانی به‌نام احمد نیکویی را در زندان مرکزی کرج و یک زندانی به‌نام محمد چهارگوشه را در زندان گوهردشت حلق‌آویز کرد.

در ماه رمضان نیز ماشین اعدام متوقف نشده و دژخیمان روز چهارشنبه ۱۶فروردین سه زندانی به نام‌های یوسف جمعه حسینی، کاظم رسولی و علی حسین صادق‌زاده را در زندان عادل‌آباد شیراز و سه‌شنبه ۱۵فروردین یک زندانی به‌نام حرالدین شکری را در زندان لنگرود قم حلق‌آویز کردند.

خانم مریم رجوی گفت فاشیسم دینی حاکم بیهوده تلاش می‌کند با این اعدام‌های جنایتکارانه با آتش خشم مردم، به‌ویژه هموطنان بلوچ مقابله کند و از سرنگونی محتوم نجات یابد. خانم رجوی ملل متحد و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فراخواند و تأکید کرد رژیم اعدام و شکنجه و ترور باید از جامعه جهانی طرد شود، پرونده جنایاتش به شورای امنیت ارجاع و سرکردگان آن به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳۰ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f518719-6286-4136-acda-a9682030bc69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات