728 x 90

اعدام سه زندانی در ارومیه پس از ۱۲سال حبس، فراخوان بین‌المللی به نجات زندانیان زیر اعدام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام سه زندانی در ارومیه پس از ۱۲سال حبس، فراخوان بین‌المللی به نجات زندانیان زیر اعدام

دو قربانی برادر بودند و یکی از آنها بهنگام ارتکاب جرم انتسابی ۱۵ساله بود

صبح روز یکشنبه ۱۳تیرماه دژخیمان قضاییه آخوندی، در یک اقدام جنایتکارانه، به‌رغم اعتراضها و فراخوانهای گسترده بین‌المللی، سه زندانی را پس از ۱۲سال حبس، در زندان ارومیه اعدام کردند. دو تن از این قربانیان به‌نامهای داوود و بهاءالدین قاسم‌زاده از اهالی سلماس و برادر بودند. بهاءالدین بهنگام ارتکاب جرم انتسابی ۱۵ساله بوده است. قربانی سوم انور عبداللهی و از اهالی مهاباد بود.

داوود قاسم‌زاده در زمان بازداشت بر اثر ضرب و شتم نیروهای سرکوبگر از ناحیه ستون فقرات آسیب دیده و دچار قطع نخاع شده بود. کیفرخواست صادره و محاکمه این دو برادر بر اساس اعتراف زیر شکنجه صورت گرفته است. سه سال پیش در خرداد۱۳۹۷ آنها در اعتراض به شرایط زندان و عدم رسیدگیهای پزشکی مدتی را در اعتصاب غذا به‌سر بردند.

مقاومت ایران دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر، هم‌چنین اتحادیه اروپا را به محکوم کردن اعدامهای جنایتکارانه توسط رژیم آخوندی و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه کسانی که به هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸سال داشته‌اند فرامی‌خواند و خواهان بازدید یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی می‌باشد. پرونده نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران رژیم به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳تیر۱۴۰۰ (۴ ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32cf118e-8602-4d66-86c7-66115fe3c3f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات