728 x 90

اعدام سبعانه جوان شورشی ایمان سبزیکار در ملأعام در شیراز به تلافی هلاکت پاسدار سرهنگ نیروی انتظامی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام سبعانه جوان شورشی ایمان سبزیکار در ملأعام در شیراز به تلافی هلاکت پاسدار سرهنگ نیروی انتظامی

فراخوان بین‌المللی برای محکوم کردن این جنایت ضدانسانی

پرونده رژیم آخوندی باید به شورای امنیت ارجاع و سرمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند

 

بامداد اول مرداد ۱۴۰۱ قضاییه جلادان در شیراز برای ایجاد جو رعب و وحشت و کنترل اوضاع ملتهب اجتماعی، زندانی سیاسی ایمان سبزیکار را در ملأ عام در جنوب شیراز حلق‌آویز کرد. این نخستین اعدام در ملأ عام پس از ۲سال است.

جوانان شورشی شیراز در بهمن‌ماه گذشته پس از مزاحمت رذیلانهٔ پاسگاه بیدزرد برای دو جوان، به مقابله با آن برخاستند. در جریان درگیریها، پاسدار سرهنگ انتظامی، علی‌اکبر رنجبر جانشین پاسگاه که به مردم حمله‌ور شده بود، به هلاکت رسید.

به‌دنبال این درگیری جوان شورشی ایمان سبزیکار توسط وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی دستگیر و پس از شکنجه‌های وحشیانه که به شکستن استخوانهای دست و پا و فک و خرد شدن دندانهای او منجر شد، به تلافی قتل پاسدار سرهنگ رنجبر به اعدام محکوم کردند.

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) به‌نقل از آخوند جنایتکار موسوی رئیس کل دادگستری فارس در مورد اعدام ایمان سبزیکار به اتهام قتل سرهنگ انتظامی نوشت: «رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت و رأی اولیه مبنی بر قصاص صادر شد. با فراهم شدن مقدمات اجرای مجازات، رأس ساعت ۵ و ۴۰دقیقه صبح در محل وقوع به اجرا درآمد»

 

مقاومت ایران این اعدام سبعانه در ملأعام را قویاً محکوم نموده و ملل متحد و ارگانهای ذیربط آن، و عموم سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکوم کردن بلادرنگ این جنایت ضدانسانی و حسابرسی از رژیم خون‌ریز آخوندی و قضاییه جلادان فرا می‌خواند. پرونده جنایات این رژیم که ننگ بشریت معاصر است، باید به شورای امنیت ارجاع و سردمداران آن به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مرداد ۱۴۰۱ (۲۴ ژوئیه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aab0b06-5d75-473a-8cf4-7593681fdf50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات