728 x 90

اعدام ۱۰ زندانی طی دو روز در ایران، ۳۷ اعدام در ۱۸ روز اول مردادماه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۰ زندانی طی دو روز در ایران

۳۷ اعدام در ۱۸روز اول مردادماه

لزوم ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت

سه روز پس از تحلیف رئیسی جنایتکار، رژیم آخوندی ۱۰ زندانی را در ایران حلق‌آویز کرد. روز یکشنبه ۱۷ مردادماه ۹ زندانی و روز دوشنبه ۱۸ مردادماه یک زندانی دیگر در ایران اعدام شدند. روز یکشنبه نبی نوتی زهی و ابراهیم قنبرزهی دو زندانی از اهالی زاهدان در زندان کرمان اعدام شدند. در همین روز ذبیح‌الله هرمزی اهل زاهدان و مجید گله بچه اهل تربت‌جام در زندان بیرجند و اعظم محمد حسنی (کیازهی) و سیداسماعیل کردتمینی اهل زاهدان همراه با سه زندانی دیگر در زندان اصفهان اعدام شدند. صبح روز دوشنبه ۱۸مرداد نیز افشار مینایی اهل شهرستان پاوه در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.

به این ترتیب رژیم جنایتکار آخوندی در ۱۸روز اول مردادماه تاکنون دست‌کم ۳۷نفر را اعدام کرده است. در میان اعدام شده‌ها سجاد سنجری، بهنگام دستگیری ۱۵سال سن داشت و پس از ۱۱سال حبس هفته گذشته در روز ۱۱مرداد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.

در همین حال صبح امروز پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در مرز بانه با شلیک گلوله به‌روی جمعی از کولبران یک تن را کشته و یک تن دیگر را به‌شدت مجروح کردند.

رژیم ضدبشری آخوندی درصدد است با افزایش اعدام و تشدید سرکوب و خفقان از گسترش خیزشهای مردمی و انفجار خشم عمومی جلوگیری کند. اما تشبثات سرکوبگرانه نمی‌تواند در اراده عمومی برای سرنگونی این رژیم جنایتکار خللی ایجاد کند. مقاومت ایران بار دیگر از دبیرکل ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و هم‌چنین کشورهای اروپایی می‌خواهد برای نجات زندانیان زیر اعدام دست به اقدام فوری بزنند. زمان آن است که پرونده نقض حقوق‌بشر ایران به‌خاطر چهار دهه جنایت به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ (۱۰ اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc33ec63-7686-4e28-98bb-31dc65d15761"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات