728 x 90

اعدام ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ در روز دوشنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ در روز دوشنبه

تلاش مذبوحانه خامنه‌ای برای جلوگیری از شعله‌ور شدن قیام به‌ویژه خیزش هموطنان بلوچ

 

خامنه‌ای در هراس از خشم انفجاری مردم ایران که خواستار سرنگونی رژیم جنایتکار آخوندی هستند، مذبوحانه تلاش می‌کند با سرعت بخشیدن به اعدام زندانیان و ایجاد، فضای رعب و وحشت از شعله‌ور شدن قیام به‌ویژه توسط هموطنان بلوچ جلوگیری کند.

دوشنبه ۳۰مرداد جلادان خامنه‌ای ۱۰ زندانی از جمله ۶ هموطن بلوچ را در زندانهای زاهدان، اهواز، قزوین، کرمان و کهنوج حلق‌آویز کردند. ۳ زندانی بلوچ به‌نام‌های عبدالصمد خادم، یعقوب اجباری و محمد انور براهویی همراه با زندانی بلوچ دیگری به‌نام قنبرزهی در زندان مرکزی زاهدان، یک زندانی بلوچ به‌نام رسول نارویی در زندان کهنوج، یک زندانی دیگر بلوچ به‌نام سعید ریگی همراه با یک زندانی به‌نام عبدالغفور توماج در زندان مرکزی کرمان، یک زندانی به‌نام عبدالرضا قلاوند در زندان مرکزی اهواز و دو زندانی به‌نامهای مهران امیری و جمیل عبدالله‌زاده در زندان مرکزی قزوین، اعدام شدند.

 

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر شامگاه یکشنبه ۲۹مرداد یک کودک ۱۰ساله بلوچ به‌نام احسان یوسف زهی در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با شلیک مأموران جنایتکار اطلاعات خامنه‌ای به‌قتل رسید.

 

مقاومت ایران شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار فرا می‌خواند. سکوت و بی‌عملی در برابر این رژیم قرون‌وسطایی لگدمال کردن همه ارزشها و استانداردهای دموکراتیک و حقوق‌بشری است. رژیم آخوندی باید از جامعه بین‌المللی طرد شود و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ (۲۱ اوت ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9ac0527-7a49-473e-a944-01decdf26a23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات