728 x 90

اعدام روح‌الله زم در جلسه کمیسیون مشترک توافق هسته‌یی برجام مطرح شد

نشست ویدئویی کمیسیون مشترک توافق هسته‌یی برجام
نشست ویدئویی کمیسیون مشترک توافق هسته‌یی برجام

در نشست ویدئویی امروز چهارشنبه ۲۶آذر کمیسیون مشترک توافق هسته‌یی برجام، موضوع اعدام روح‌الله زم مطرح شد.

نشست امروز برجام در سطح معاونان سیاسی وزارت‌خارجه آلمان، فرانسه، چین، بریتانیا و روسیه به همراه رژیم ایران و به‌صورت ویدئویی برگزار شد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت‌خارجه رژیم در این نشست گفت: "به جای محکومیت ترور ددمنشانه دانشمند برجسته هسته‌یی ایران، سه دولت اروپایی مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کردند".

شایان ذکر است که جلسات پیشین کمیسیون مشترک برجام صرفاً به اجرای توافق اتمی اختصاص داشت و گزارشی از طرح موضوعات دیگری هم‌چون جلسه امروز که در آن به اعدام روح‌الله زم اشاره شده، منتشر نشده بود.

در جلسه امروز اعضای توافق هسته‌یی برجام برای یک جلسه غیررسمی در سطح وزرای خارجه توافق کردند که قرار است اول دی به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شود.

عراقچی گفت: "طرفهای اروپایی همواره فقط از ایران می‌خواهند در برابر همه رفتارهای غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم‌های آمریکا باشد، و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هسته‌یی خود، خویشتندار باشد. ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتارهای غیرقانونی دیگران را متقبل شود و سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ea343b5-b1b1-4c77-97cf-056c4e3d202c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات