728 x 90

۱۶ اعدام در یک هفته، قتل یک زندانی زیر شکنجه، دست کم ۳۰۰ اعدام در دوران رئیسی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۶ اعدام در یک هفته، قتل یک زندانی زیر شکنجه، دست کم ۳۰۰ اعدام در دوران رئیسی

دژخیمان رژیم آخوندی، همزمان با بالا‌گرفتن خیزشهای مردمی، به کشتار و اعدام ادامه می‌دهند. روز شنبه ۲۴اردیبهشت ۳ زندانی به‌نامهای اسماعیل جهان تیغ ۲۵ساله، منصور براهویی ۳۲ساله و فرشاد گمشاد زهی ۱۹ساله در زندان مرکزی زاهدان بدار آویخته شدند. فرشاد گمشاد زهی در سال۹۹ هنگامی‌که ۱۷ساله بود دستگیر شد.

 

روز ۲۲اردیبهشت یک زندانی به‌نام حسین فرتاش در زندان دستگرد اصفهان، روز ۲۱اردیبهشت یک زندانی در زندان وکیل‌آباد مشهد و روز ۲۰اردیبهشت یک زندانی در زندان سبزوار اعدام شدند. روز ۱۸اردیبهشت ۴ زندانی به نامهای علی حسین‌پناه، محمد غلامحسینی، علی پژمرده و عموی او عباس پژمرده در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز شدند و روز ۱۷اردیبهشت ۶ زندانی از جمله یک زن در زندانهای زاهدان و قم به‌دار آویخته شدند.

 

روز ۱۶اردیبهشت نیز یک زندانی به‌نام محسن عباسی ۳۹ساله، در اثر ضرب و شتم به هنگام دستگیری و یک ماه شکنجه در زندان کرج، پس از انتقال به زندان بوئین‌زهرا جان باخت. به گواهی سایر زندانیان آثار شکنجه و کبودی بر بدن او دیده می‌شد.

 

۹ ماه پس از روی کار آمدن رئیسی جلاد۶۷، اعدام دست‌کم ۳۰۰ زندانی ثبت شده است. آمار واقعی اعدامها بسیار بیشتر است. رئیسی در مقابل نارضایتی انفجاری مردم پاسخی جز سرکوب و اعدام ندارد.

 

مقاومت ایران دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند و بار دیگر بر ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد و قرار گرفتن سردمداران جنایتکار رژیم آخوندی در برابر عدالت به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۵ می‌۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9e06e90-cc12-4d02-8825-08ac6b598132"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات