728 x 90

اعدام جنایتکارانه ۲۱زندانی در ۹روز و دست‌کم ۷۰ اعدام در ماه ژانویه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - ۱۳بهمن
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - ۱۳بهمن

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه ۲۱زندانی در ۹روز و دست‌کم ۷۰ اعدام در ماه ژانویه

 

ماشین شکنجه و اعدام و کشتار در دوران قیام لحظه‌ای درنگ نمی‌کند. رژیم ضدبشری آخوندها بدون سرکوب وحشیانه و خونبار قادر به ادامه حکومت نیست. دژخیمان خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲بهمن یک زندانی به‌نام مهدی رسی را در زندان گوهردشت، سه‌شنبه ۱۱بهمن ۲ زندانی به‌نام‌های علی الله‌وردی و فرهنگ ذکایی را در زندان عادل‌آباد شیراز و یک زندانی به‌نام حسن جوانرودیان را در زندان کرج و یک زندانی دیگر را در زندان تبریز حلق‌آویز کردند.

دوشنبه ۱۰بهمن قضاییه جنایتکار آخوندها ۴زندانی بلوچ به نام‌های رسول صفرزایی، عبیدالله صفرزایی، حبیب سارانی و بهزادی را در زندان کرمان و یک زندانی به‌نام اسماعیل کچلانلو را در زندان ماکو به‌دار آویختند.

روز پنجشنبه ۶بهمن دو برادر زندانی به‌نام‌های رضا شکری و امید شکری همراه با یک زندانی دیگر در زندان مرکزی کرج و چهارشنبه ۵بهمن یک زندانی به‌نام رضا آقا له ۵۶ساله که از ۸سال پیش در زندان بود در زندان مرکزی قزوین و یک زندانی به‌نام حامد حیدری در زندان خلخال و زندانی دیگری به‌نام منصور یوسف زهی در زندان بندر عباس، سه‌شنبه ۴بهمن دو زندانی به‌نام‌های امید عزنی و یک زندانی بنام بهنام همراه با یک زندانی دیگر در زندان مرکزی اراک حلق‌آویز شدند.

در هفته اول بهمن نیز دو زندانی به‌نام‌های احمد زالی تبار و امید علی کوهی در زندان مرکزی کرج به‌دست جلادان خامنه‌ای به چوبه‌های دار سپرده شدند.

به این ترتیب از هفته اول بهمن تاکنون دست‌کم ۲۱زندانی به دست جلادان خامنه‌ای حلق‌آویز شده‌اند و در ماه ژانویه دست‌کم ۷۰زندانی به چوبه‌های دار آخوندها سپرده شده‌اند.

مقاومت ایران بار دیگر خواستار اقدامهای مؤثر جامعه بین‌المللی برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و احاله پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت ملل متحد و محاکمه سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای و سرکردگان پاسداران به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در یک دادگاه بین‌المللی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ (۲ فوریه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ef71e8f-c448-4022-9390-b04cd0c9087a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات