728 x 90

اعدام جنایتکارانه دو زندانی سیاسی بلوچ در چهلم شهیدان زاهدان، فراخوان بین‌المللی به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه دو زندانی سیاسی بلوچ در چهلم شهیدان زاهدان،

فراخوان بین‌المللی به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان

دژخیمان قضاییه آخوندها در وحشت از گسترش قیام، روز سه‌شنبه ۱۷آبان در آستانه چهلمین روز شهیدان زاهدان، دو زندانی سیاسی بلوچ به‌نام‌های راشد بلوچ و اسحاق آسکانی را در زندان مرکزی زاهدان به‌دار آویختند. خبرگزاری قضاییه جلادان اتهام این دو جوان را که از سال۹۶ زندانی بودند، به هلاکت رساندن ۴تن از عوامل سرکوب عنوان کرده است.

روز جمعه ۸مهر ماه گذشته پاسداران جنایتکار مردم زاهدان را که پس از نماز جمعه تظاهرات کرده بودند به رگبار بستند. سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۱۰۷تن از هموطنان بلوچ که در این روز به‌شهادت رسیدند را منتشر کرده است. شماری از مجروحان این جنایت بزرگ در روزهای بعد به‌شهادت رسیدند. جمعه ۱۳آبان نیز در حمله پاسداران به نمازگزاران در خاش دست کم ۲۰تن از هموطنان بلوچ را به‌شهادت رساندند.

روز یکشنبه ۱۵آبان نیز دژخیمان خامنه‌ای ۳ زندانی بلوچ به نام‌های نعمت الله براهویی، امان‌الله عالی زهی و عزیز نارویی را در زندان زاهدان حلق‌آویز کردند. سحرگاه یکشنبه هنگامی که دژخیمان، نعمت الله را برای اعدام صدا کردند او مقاومت کرد و مأموران با جسم سخت به گردن او زده و او را به‌قتل رساندند، سپس جسد بی‌جان او را به‌دار آویختند.

مقاومت ایران ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و مداخله فوری برای نجات جان زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۱ (۹ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76d65cdf-4198-494f-a8ff-58f0f67b5159"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات