728 x 90

اعدام جمعی ۱۲زندانی در زندان کرمان

اعدام در ایران - عکس از آرشیو
اعدام در ایران - عکس از آرشیو

دژخیمان خامنه‌ای در زندان کرمان صبح روز پنجشنبه ۱۵آذر ۹۷، در یک اعدام جمعی ۱۲تن از زندانیان را اعدام کردند.

هویت ۴تن از زندانیان اعدام شده عبارتند از: عبدالغنی قلندرزهی، یعقوب قلندرزهی، جلیل خدابخش و یوسف جلال‌الدین که از شهروندان بلوچ هستند.

 

لازم به یادآوری است که رژیم ضدبشری آخوندی صبح روز چهارشنبه ۳۰ آبان (۲۱نوامبر) در یک اقدام وحشیانه سه زندانی را به‌طور جمعی در ملأعام در شیراز به اتهام آخوند‌ساخته محاربه به‌دار آویخت.

 

همچنین دیکتاتوری آخوندی روز چهارشنبه ۲۳آبان (۱۴نوامبر) ۱۰زندانی را به‌طور جمعی در زندان گوهردشت کرج به‌دار ‌آویخته بود.

 

مقاومت ایران  در تاریخ ۳۰ آبان ۹۷، مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگر اعدامهای خودسرانه را به محکومیت  اعدامهای سبعانه و اقدام فوری برای توقف مجازات قرون‌وسطایی فرا‌خواند. 

 

همچنین روز ۲۴ آبان ۱۳۹۷ دیکتاتوری فاشیستی حاکم بر ایران برای شصت‌و پنجمین بار ، به‌علت نقض حقوق‌بشر مردم ایران، در ملل ‌متحد محکوم شد. در این قطعنامه به استمرار و گسترش شکنجه زندانیان، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های خارج از روند قضایی، تهدید فعالان حقوق‌بشر و محدود شدن آزادی بیان و سرکوب زنان در ایران اشاره شده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b88768e9-1ccc-4e23-9ce7-3ecd4214431e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات