728 x 90

اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان در بیست و ششمین روز قیام + فیلم

اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان
اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان

کارگران پروژه‌یی شاغل در پتروشیمی آبادان صبح روز سه‌شنبه ۱۹مهرماه ۱۴۰۱، از ساعات اولیه صبح دست به اعتصاب زده و مقابل درب گیت ۱۴ تجمع کرده‌اند.

کارگران پروژه‌یی نفت در تداوم خیزش سراسری در سطح کشور از روز دوشنبه ۱۸مهرماه دست به اعتراض زده‌اند.

کارگران پالایشگاه آبادان مطالبات صنفی مشخصی از قبیل چند ماه حقوق پرداخت نشده نیز دارند اما اعتصاب امروز این کارگران در تداوم اعتصاب نیروهای پروژه‌یی صنعت نفت در حمایت از اعتراضات مردمی شکل گرفته است.

روز دوشنبه ۱۸مهر در بیست و پنجمین روز قیام سراسری، بیش از هزار کارگر پتروشیمی بوشهر در عسلویه دست از کار کشیدند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای به قیام پیوستند. بخشی از کارگران پتروپالایش کنگان و کارگران پتروشیمی «هنگام» نیز به اعتصاب کارگران پتروشیمی بوشهر در عسلویه ملحق شده‌اند.

کارگران با آتش و سنگ مسیر نیروهای سرکوبگر را مسدود کردند. کارگران شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «می‌جنگیم می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم»، «مرگ بر دیکتاتور»، «بهش نگین اعتراض اسمش شده انقلاب» و «امسال سال خونه سید علی سرنگونه». کارگران خشمگین کانکس مزدوران حراست را به آتش کشیدند و سه راه پتروشیمی را به‌طور کامل مسدود کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46238b9e-54f4-410e-b1dd-4668c0d7aa13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات