728 x 90

اعتصاب غذا در ۱۷کشور جهان در ادامهٔ نخستین کارزار جنبش دادخواهی پس از قتل‌عام - ۸ تا ۱۸آذر سال ۶۷

اعتصاب غذا در ۱۷کشور جهان
اعتصاب غذا در ۱۷کشور جهان

۸ تا ۱۸آذر ۱۳۶۷

اعتصاب غذا در ۱۷کشور جهان

در ادامهٔ نخستین کارزار جنبش دادخواهی پس از قتل‌عام

 

خودسوزی و شهادت مجاهد قهرمان مهرداد ایمن در تظاهرات آمریکا

در اعتراض به قتل‌عام زندانیان - ۱۸ و ۱۹  شهریور ۱۳۶۷

 

نشریه مجاهد 624

 

تظاهرات جهانی

علیه موج اعدام‌های دستجمعی

زندانیان سیاسی به‌ویژه هواداران مجاهدین

توسط رژیم ضدبشری خمینی

  • شرکت ده‌ها هزار تن هموطنان ایرانی در تظاهرات پرشور آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، سوئد، دانمارک، سوئیس، یونان، پاکستان و...
  • خودسوزی و شهادت قهرمانانه یکی از هواداران مجاهدین در جریان تظاهرات نیویورک در برابر مقر ملل متحد
  • واکنش زبونانه دشمن ضدبشری

نشریه مجاهد 624-۲

 

حمایت بیش از ۱۸۰۰تن از شخصیت‌های سیاسی

و رهبران احزاب در سراسر جهان از درخواست رهبر مقاومت ایران

برای بازدید هیأت بین‌المللی از زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های رژیم خمینی

از سازمان ملل متحد خواسته بودید که رژیم خمینی را تحت فشار قرار دهد تا یک هیئت بین‌المللی بتواند از زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های آن بازدید کند. که در همین رابطه بیشتر از ۱۸۰۰تن از شخصیت‌های سیاسی و رهبران احزاب مختلف در سراسر جهان تلگراف‌هایی به دبیرکل ملل متحد زدند و از این تقاضای برحق حمایت کرده‌اند و این مسئله البته بازتاب جهانی بسیار گسترده‌ای هم داشت.

 

نشریه مجاهد 624-۳

 

اعتصاب سراسری بعدا به ۱۷کشور گسترش یافت

نشریه مجاهد 624-۴

 

تلگرام برادر مجاهد مسعود رجوی به دبیر کل ملل متحد - در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی – ۳شهریور ۱۳۶۷

به‌دنبال تلگرام ۳شهریور۶۷ برادر مجاهد مسعود رجوی به‌ دبیرکل و رئیس مجمع عموم ملل متحد پیرامون قتل‌عام زندانیان سیاسی و در خواست اخراج رژیم ضدبشری خمینی از سازمان ملل متحد، اتحادیهٔ انجمن‌های دانشجویان مسلمان خارج کشور هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران به‌منظور افشای جنایات وحشیانهٔ خمینی از هموطنان ایرانی برای شرکت در یک اعتصاب غذای بزرگ جهانی که در ۱۷کشور جهان انجام شد، دعوت به‌‌عمل آورد...

این اعتصاب غذای بی‌سابقه و جهانی که گستردگی سازماندهی و هماهنگی خیره‌کنندهٔ آن از همان نخستین روزهای برگزاری توجه ناظران را به‌ خود جلب نمود، با شرکت و فعالیت هزاران هموطن ایرانی و در آستانهٔ بررسی مسألهٔ نقض حقوق بشر توسط رژیم خمینی در مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۷کشور جهان و از جمله در برابر مراکز اصلی ملل متحد در نیویورک و ژنو و در شرایط بسیار نامساعد جوی و در سرمای سخت زمستان و در میان برف و بوران و در شرایطی که در پاره‌یی از کشورها سرما تا ۲۵درجه زیر صفر می‌رسید، آغاز شد و بار دیگر صدای خلق قهرمان و در زنجیر ایران را با رساترین فریاد به‌گوش جهانیان رسانید و پرچم مقاومت و شرف ایران و ایرانی را در سراسر جهان به‌اهتزاز در‌آورد...

بنا بر گزارش‌های دریافتی بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و سازمان‌ها و مجامع بشردوست در کشورهای مزبور نیز با مراجعه به اعتصاب‌کنندگان همبستگی خود را با آنان اعلام نموده و از خواست‌های مشروع آنها مبنی بر محکومیت جنایات وحشیانهٔ رژیم خمینی و اخراج آن از سازمان ملل متحد حمایت کرده‌اند.

شایان ذکر است که هم‌زمان با برگزاری این اعتصابات گسترده و جهانی، کمیتهٔ سوم مجمع عمومی ملل متحد با اکثریت آرا رژیم خمینی را به‌خاطر نقض شدید و مستمر حقوق اولیهٔ انسانی محکوم نمود.

این اعتصاب غذا در ادامهٔ نخستین کارزار جنبش دادخواهی بود که با تلگراف رهبر مقاومت به‌دبیرکل وقت ملل متحد پرزدکوئیار آغاز شد و با تظاهرات بزرگ جهانی در ۹شهریور سال ۶۷، ادامه یافت. در این تظاهرات ده‌هاهزار تن از هموطنان شریف و آزاده‌ی ایرانی به وظیفه‌ٔ ملی و میهنی خویش قیام کردند و ندای حق‌طلبانه‌ٔ مردم ستمدیده و در زنجیر ایران و فریاد اعتراض هزاران زندانی سیاسی تحت شکنجه را در پی آغاز قتل‌عام زندانیان سیاسی به گوش جهانیان رساندند(نشریه اتحادیه شماره ۱۵۵-جمعه ۱۸آذر ۱۳۶۷).

 

خودسوزی و شهادت مجاهد قهرمان مهرداد ایمن در تظاهرات آمریکا

در جریان تظاهرات آمریکا یک هوادار قهرمان مجاهدین به‌نام مهرداد ایمن که از کالیفرنیا برای شرکت در تظاهرات به نیویورک آمده بود، در اعتراض به‌ قتل‌عام زندانیانی سیاسی توسط رژیم ددمنش خمینی دست به‌خودسوزی زد و روز بعد(۱۹شهریور۶۷) بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان به‌شهادت رسید.

مهرداد قهرمان با این اقدام فداکارانهٔ خود یک‌بار دیگر ثابت کرد که خلق تحت ستم ایران هیچ‌وقت و در هیچ شرایطی دست از مبارزه برای سرنگونی تمامیت رژیم ضدبشری خمینی برنخواهد داشت از هر طریقی که بتواند فریاد اعتراض و مقاومت پایان‌ناپذیرش را به‌ گوش جهانیان خواهد رساند(نشریه اتحادیه شماره ۱۴۵ - جمعه ۲۵شهریور ۱۳۶۷).

 

آسوشیتدپرس: در اعتراض به اعدام‌ها در ایران یک ایرانی خودسوزی می‌کند(خبرگزاری آسوشیتدپرس ۹سپتامبر ۱۹۸۸ - ۱۸شهریور ۱۳۶۷).

 

مصاحبهٔ رادیو صدای مجاهد با رهبر مقاومت - ۱۰آذر ۶۷

مجاهد صدیق محمدعلی جابرزاده: به‌دنبال تلگراف شما به دبیرکل ملل متحد راجع به اعدام‌های اخیر، به‌دعوت اتحادیه‌ٔ انجمن‌های دانشجویان مسلمان خارج کشور، از روز سه‌شنبه اعتصاب غذای گسترده‌ای در ۱۵کشور جهان شروع شده قبلاً هم از سازمان ملل متحد خواسته بودید که رژیم خمینی را تحت فشار قرار بدهد تا یک هیئت بین‌المللی بتواند از زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های آن بازدید کند. که در همین رابطه بیشتر از ۱۸۰۰تن از شخصیت‌های سیاسی و رهبران احزاب مختلف در سراسر جهان تلگراف‌هایی به دبیرکل ملل متحد زدند و از این تقاضای برحق حمایت کرده‌اند و این مسئله البته بازتاب جهانی بسیار گسترده‌ای هم داشت. حالا می‌خواهیم برای شنوندگان ما توضیح بدهید که این اعتصاب غذای جهانی چه هدفی داره و در چه شرایطی برگزار میشه و برای هموطنان عزیزمان در داخل کشور چه پیامی داره؟

 

رهبر مقاومت مسعود رجوی: سلام بر هموطنان عزیز در سراسر کشور، هم‌چنان‌که می‌دانید رژیم خمینی به‌دنبال خوردن زهر آتش‌بس از اونجایی که دیگه نمی‌تونست از نقطه اتکای جنگ به‌عنوان تضمین بقا و موجودیت رژیمش استفاده کند، لاجرم بر ابعاد سرکوب... و اختناق به‌نحو بی‌سابقه‌ای افزود. اگر پیامی رو که همین امروز مریم برای خواهران و برادران اعتصاب‌کننده‌مون در کشورهای مختلف جهان فرستاد شنیده باشید... آمده بود که تو این چند ماه تا به‌حال ۲بار خمینی شخصا حکم اعدام‌ها را به موسوی اردبیلی ابلاغ کرده و منجمله تصریح کرده که از زندانی‌ها بپرسند از اسیرها بپرسند در مورد مجاهدین و هر کسی‌که سر موضعش هست و حتی هر کسی که از ابراز نظر خودداری می‌کنه، حکمش اعدامه و بایستی فوراً اعدام بشه.

جنایت‌های رژیم رژیم زهرخورده فی‌الواقع که حد و مرز نمی‌شناسه در بعضی شهرها مثل تبریز لباس‌های خونین شهدا رو نیمه‌شب می‌اندازند تو خونه‌شون خونه والدینشون و فقط اونها رو به این ترتیب از اعدام جگرگوشه‌شون مطلع می‌کنند. فکر می‌کنم که مردم اغلب شهرها هم از حلق‌آویز کردن خواهران ما در ملاعام مطلعند. از اعدام مادرهای مجاهد مطلعند. همین‌طور از اعدام پدرهای سالخورده و بیمارها، زندانیانی که مدت محکومیتشون تموم شده بنا به همان ترتیبات فرمایشی خود رژیم، به این ترتیب ما با یک درندگی و سبعیت بی‌نظیری مواجهیم که خمینی تمسک‌جستن به آن را تنها راه بقای خودش در قدرت برای چند صباحی بیشتر یافته بنابراین من چه برای دبیرکل ملل متحد و چه برای رئیس مجمع عمومی و برای سایر مجامع بین‌المللی نوشتم و از دبیرکل هم خواستم که همه‌ٔ اعضای ملل متحد و به‌خصوص اعضای دائمی شورای امنیت را از این جنایات مطلع بکنند تا که کسی در سراشیب قبر فکر کمک و دستگیری از خمینی... به سرش نزنه و به مدد خمینی از اون امدادهای غیبی که میدونید معمولاً خود خمینی مدعی‌اش بود کسی نیاد، زیرا که هرگونه کمک به رژیم خمینی، علیه مردم ایران و حقوق مسلم آنهاست. زیرا که رژیم خمینی با نقض مستمر اعلامیه جهانی حقوق بشر، با نقض مستمر میثاق ملل متحد بعد از محکومیت ۷ساله در کمیسیون حقوق‌بشر و ۳بار و ۳سال محکومیت متوالی در مجمع عمومی به‌نظر ما یعنی نظر اکثریت قریب به‌اتفاق مردم ایران، دیگه به‌هیچ‌وجه شایسته‌ٔ در اختیار داشتن کرسی نمایندگی مردم ایران نبوده و نیست. پس ما خواستار این بوده و هستیم که این رژیم قرون‌وسطایی و ضدبشری از خانواده‌ٔ ملل اخراج بشه.

چنان‌که میدونید در همین ایام در کمیته سوم مجمع عمومی رای‌گیری مربوط به قطعنامه محکوم کردن رژیم خمینی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر برگزار خواهد شد.

از زهرخوردن رژیم همه مطلعند رژیم خودش رو داره به آب و آتش می‌زنه که از این طرف و اون طرف کمک بگیره بیان و دستگیریش بکنند کمکش بکنند و متقابلا ما یعنی مقاومت عادلانه‌ٔ مردم ایران برای صلح پایدار، برای آزادی و برای حاکمیت مردمی، می‌خواهیم به جهان بگوییم که این رژیم نامشروعه، این رژیم محکوم به سقوط است. این رژیم جنگ هم که نباشه اختناق و سرکوب و اعدام و تیرباران را افزایش میده اونهم در ابعاد نجومی و در نتیجه باید که برود و خواهد رفت.

فکر میکنم همین امشب یا فردا نتیجه رای کمیته سوم اعلام بشه که طبعا به اطلاع هموطنان عزیزمون خواهد رسید حالا با این مقدمات بهتر میشه فهمید که اعتصاب غذای جهانی که به آن اشاره کردید تا کجا برای رساندن پیام مردم ایران ضروری و لازم بوده...

بنابراین میخوام درست عکس آنچه که شما گفتید یعنی گفتید که اعتصاب چه پیامی برای هموطنانمون در داخل داره بگم که اصولا این اعتصاب همانا که پیام مردم ایران مردم سراسر ایران و مردم اسیر ایران، اسیر رژیم خمینی هست که به‌وسیله‌ٔ پیک‌ها و قاصدهای راستین‌شان در سراسر جهان در اقصی نقاط جهان به این وسیله طنین‌افکن میشه. یعنی صدای آزادگی و عزت و افتخار خلق از طریق رشیدترین فرزندانش که اونها رو هم باید رزمندگان ارتش آزادی محسوب کرد به گوش تمام مردم جهان می‌رسد. در تاریخ ملت‌ها هر وقت که ملتی اسیر تحت ستم و در منتهای اختناق قرار گرفته صدای خودش رو این‌طور از طریق مقاومتش بازتاب می کند چون‌که مردم ایران مردمی نیستند که تن به جور و ستم خمینی داده باشند و همین‌طور بی‌کس و کار به این شرایط گردن گذاشته باشند اصلا، تظاهرات و اعتصابات جهانی نشون میده و در اساس هم از طریق نبرد آزادی‌بخش انقلابی که عالی‌ترین شکل تظاهر مقاومت یک خلق قهرمان و در زنجیره حالا میخوام نتیجه بگیرم که پیام این اعتصاب گسترده و جهانی که توجهات عمیق افکار عمومی را در کشورهای مختلف به خودش جلب کرده، پیام آزادگی و حریت مردم ایران و تنفر عمومی‌شان از یک رژیم نامشروع و سرکوبگر است. پیام اینست که مردم ایران این رژیم را نمی‌خواهند و خودشون میخواهند که حاکم بر خودشون و صاحبِ خانه‌شون باشند. می‌خواهند ایران‌زمین را از لوث وجود آخوندهای اشغالگرِ دارودسته‌ٔ خمینی، پاک بکنند و قطعا که خواهند کرد دنیا این رو به چشم می‌بینه و برای هموطنانمون در داخل هم سرمشقی است برای مقاومت هر چه بیشتر هر چقدر که از عهده‌اش برمیان و هر چقدر که در مقدوراتشون هست. مقاومتی که گفتم در عالی‌ترین شکلش در صفوف ارتش آزادی تبلور پیدا میکنه و سایر اشکال هم حول محور اون حول محور نبرد رهایی‌بخش انقلابی. (رادیو صدای مجاهد - مصاحبه با برادر مجاهد مسعود رجوی تحت عنوان چشم‌اندازها - ۱۰آذر ۱۳۶۷/نشریه اتحادیه شماره ۱۵۵ تاریخ جمعه ۱۸آذر ۱۳۶۷)

 

مجاهد صدیق محمدعلی جابرزاده - ۱۵آذر ۱۳۶۷

خبر این است که حدود یک‌ساعت پیش قطعنامه محکومیت رژیم خمینی به‌خاطر اعدام‌های دستجمعی و نقض حقوق بشر در کمیته‌ٔ سوم مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء به تصویب رسید در حالی‌که نمایندگان رژیم خمینی قویا در تلاش بودند که مانع تصویب اون بشوند به‌طوری‌که نماینده‌ٔ رژیم سخن‌پراکنی مفصلی در برابر نمایندگان حدود ۱۲۰کشور داشته که تماما علیه مجاهدین بوده و حتی گفته که نماینده‌ٔ ویژه‌ی سازمان ملل را شب قبل به خانه‌اش برده و ویدئوی عملیات فروغ جاویدان را به او نشان داده و گفته اینها یعنی ارتش آزادی‌بخش فقط ۴۰۰۰۰نفر را از پاسداران خمینی کشتند و خلاصه صحنه رای‌گیری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به صحنه رای‌گیری و انتخاب بین رژیم خمینی و مقاومت ایران تبدیل شده بود یعنی خود رژیم باعث یک چنین وضعیتی شده که البته به پیروزی مردم و مقاومت ایران منجر شده نظرتون در این باره چیه؟

 

رهبر مقاومت مسعود رجوی - ۱۵آذر ۱۳۶۷

خب قبل از هر چیز بایستی این پیروزی چشمگیر سیاسی را به مردم ایران، به خانواده‌ٔ شهدا و زندانیان تبریک گفت. چنان‌که گفتید این یک نبرد سیاسی مهمی بود که مردم و مقاومت ایران در آن پیروز شدند و دشمن ضدبشری علیرغم تمام تشبثاتش این‌طور که گفتید در آن شکست خورده است. ما می‌دانستیم که سفیر مزدور خمینی در آنجا با تمام قوا و امکانات مشغول فعالیت است برای ممانعت از تصویب قطعنامه کما این‌که خود رژیم هم با این دعوت‌ها و رفت و آمدهایی که توی خود تهران راه‌انداخته و زد و بندهایی که در نظر داشت می‌خواست به هر ترتیبی از تصویب قطعنامه جلوگیری بکند و کارش را یعنی شکنجه و اعدام را بیش از پیش، ادامه بدهد.

روشن است که این پیروزی در شرایطی محقق می‌شود که اعتصاب بزرگ جهانی هم‌چنان که در نخستین سوال صحبت‌هامون رویش بحث شد در ۱۵کشور جهان راه افتاده و حالا به‌یمن این اعتصاب غذا به‌یمن رزم و رنج رزم‌آوران ارتش آزادی‌بخش، خون و شکنجه‌ٔ شهدا و اسرایمان، خون و شکنجه‌ٔ رشیدترین فرزندان این آب و خاک در بزرگ‌ترین و معتبرترین مجمع جهانی هم جوشید و دشمن نتوانست پایمالش بکند و لازم می‌دانم که در همین‌جا از زحمات نمایندگان مقاومت در ملل متحد تشکر کنم.(رادیو صدای مجاهد – مصاحبه با برادر مجاهد مسعود رجوی تحت عنوان چشم‌اندازها ۱۵آذر ۱۳۶۷ / نشریه اتحادیه شماره ۱۵۵ به‌تاریخ ۱۸آذر ۱۳۶۷)

 

پیـام خـواهـر مجـاهـد مـریم رجـوی به هموطنان مقیم خارج‌ کشور و همه شرکت‌کنندگان در اعتصاب غذای بزرگ جهانی – ۱۰آذر ۱۳۶۷

اعتصاب غذا و اعتراض جهانی شما در شرایطی صورت می‌گیرد که خمینی خون‌آشام پس از شکست مفتضحانه‌ٔ استراتژی جنگ ضدمیهنی‌اش در برابر شعار مردمی صلح و آزادی و در برابر جنگ آزادی‌بخش انقلابی... مرگ قطعی رژیم زهرخورده‌اش را به‌عیان می‌بیند و به قتل‌عام وحشیانه‌ٔ زندانیانِ سیاسی و اعدام و حلق‌آویز حامیان مقاومت در ملاٌعام کمر بسته است. چنان‌که در تلگرام مسئول شورای ملی مقاومت به دبیرکل ملل متحد آمده بود در میان هزاران اعدام‌شده‌ٔ اخیر اسامی مادران سالخورده، بیماران و بسیاری از زندانیان سیاسی که از ۷سال پیش به‌اصطلاح محاکمه شده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند به‌چشم می‌خورد. هم‌چنین موارد متعددی از کشتار اعضای یک خانواده و بستگان زندانیان و اعضای مقاومت وجود دارد. بسیاری از اعدام‌شدگان زندانیانی بودند که دوران محکومیت‌شان تمام شده بود و بسیاری دیگر کسانی که به‌تازگی دستگیر شده و بدون هر گونه محاکمه‌ای حلق‌آویز و یا تیرباران شده‌اند...(رادیو صدای مجاهد ۱۰آذر ۱۳۶۷ / نشریه اتحادیه شماره ۱۵۴ به‌تاریخ جمعه ۱۱آذر ۱۳۶۷)

 

تلگرام مسعود رجوی به دبیرکل ملل متحد - ۳شهریور ۱۳۶۷

آقای پرزدکوئیار دبیر کل ملل متحد، ژنو

آقای دبیرکل!

دیکتاتوری قرون وسطایی خمینی که سوابق ننگین آن در نقض حقوق‌بشر و شکنجه و تیرباران مستمر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اخیراً با سوءاستفاده از توجه افکار عمومی به مذاکرات صلح و از آنجا که به‌گفته شخص خمینی صلح را برای تمامیت رژیمش "زهر کشنده" تلقی می‌کند، به دستگیری‌های انبوه و اعدام گسترده‌ٔ زندانیان سیاسی مبادرت ورزیده است. در ایام اخیر مسئولان این رژیم به‌کرات از ضرورت اعدام بدون محاکمه‌ٔ هواداران مقاومت عادلانه مردم ایران برای صلح و آزادی علناً و رسماً سخن گفته‌اند.

بر طبق اطلاعات موثق، خمینی چند هفته پیش طی حکمی به خط خودش دستور اعدام زندانیان سیاسی مجاهد خلق را صادر کرده و متعاقباً موج گسترده دستگیری‌های سیاسی در شهرهای مختلف ایران که بیش از ۱۰هزار نفر را شامل می‌شود هم‌زمان با اعدام‌های دستجمعی زندانیان سیاسی که بسیاری از آنان دوران محکومیت‌شان پایان یافته، آغاز گردیده است. به‌عنوان مثال فقط در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵مردادماه ۸۶۰جسد از زندانیان سیاسی اعدام‌شده از زندان اوین تهران به گورستان بهشت زهرا انتقال داده شده و قبل از آن نیز در ۶مرداد ۲۰۰زندانی سیاسی هوادار مجاهدین در سالن مرکزی زندان اوین قتل‌عام گردیده‌اند. آنها در اعتراض به شکنجه‌های وحشیانه در حالت اعتصاب غذا به‌سر می‌بردند.

هم‌چنین ملاقات معمول زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف کشور با بستگان‌شان قطع شده و به خانواده‌های زندانیان سیاسی گفته می‌شود که تا ۲ الی ۳ماه دیگر نیز دیدار با زندانیان امکانپذیر نیست. هدف اینست که رژیم در این فرصت برای جنایات بیسابقه خود دست باز داشته باشد.

آقای دبیرکل،

مسئولیت شما در مقام دبیرکل ملل متحد قویاً ایجاب می‌کند تا هر چه سریع‌تر هیأتی را برای رسیدگی به موارد یاد شده و بازدید از زندان‌های رژیم خمینی و ممانعت از روند شتابان کشتارها به ایران اعزام دارید. نمایندگان مقاومت ایران برای ارائهٔ اطلاعات لازم و همکاری با هیأت شما آمادگی دارند.

مسعود رجوی

مسئول شورای ملی مقاومت

۳شهریور ۱۳۶۷

رونوشت:

  • رئیس کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ جهانی
  • رئیس مرکز حقوق‌بشر ملل متحد
  • رئیس کمیسیون فرعی منع تبعیض و حمایت از اقلیت‌ها
  • رئیس پارلمان اروپا
  • رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا
  • فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر
  • کمیسیون اروپایی حقوق‌بشر
  • آقای رینالدو گالیندوپل، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران
  • آقای واکو، گزارشگر حقوق‌بشر در رابطه با اعدام‌های بدوی
  • لیگ بین‌المللی برای حقوق‌‌بشر
  • دبیرکل عفو بین‌الملل

(نشریه اتحادیه ۱۵۴)

 

نشریهٔ ۱۴۷ صفحهٔ ۱۹ – ۱۵مهر ۱۳۶۷

به‌دنبال تلگرام رهبر مقاومت ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر در بارهٔ دستگیری‌های گسترده و اعدام‌های دستجمعی اسرای مجاهد خلق و سایر زندانیان سیاسی توسط رژیم ضدبشری خمینی، دکتر کاظم رجوی، نمایندهٔ مسئول شورای ملی مقاومت ایران روز پنجشنبه ۲۴شهریور ۶۷ بنا به دعوت کمیسیون تحقیق ملل متحد دربارهٔ ناپدیدشدگان سیاسی در بیست‌وپنجمین اجلاس رسمی این کمیسیون در کاخ ملل متحد در ژنو حضور یافت و توضیحات مبسوطی پیرامون جنایات اخیر رژیم خمینی به‌ اعضای کمیسیون و خبرنگاران رسانه‌های خبری جهان ارائه نمود...

 

پیام رهبر مقاومت ایران برادر مجاهد مسعود رجوی خطاب به اعتصاب‌کنندگان در ۱۷کشور جهان – ۱۸آذر ۱۳۶۷

رزمندگان آزادی،

هموطنان عزیز،

زن‌ها و مردهای دلیری که هنوز در ۱۷کشور جهان در حال اعتصاب هستید.

قهرمانان،

اعتصاب‌غذاتون به نتیجه رسید و شما پیروز شدید. چند دقیقه‌ٔ پیش، مجمع عمومی ملل متحد با اکثریت آرا جنایت‌های رژیم خمینی رو در قطعنامش محکوم کرد. به این ترتیب دنیا برای چهارمین بار و چهارمین سال، تلویحاً به عدم مشروعیت رژیم خمینی و به حقانیت مقاومت ایران گواهی داد. رژیم خمینی هم برخلاف همه‌ٔ تشبثاتش، همه‌ٔ زد و بندهاش و همه‌ٔ دست به‌دامن شدن‌ها و التماس‌های بین‌المللیش، دست آخر به‌یمن حرکت پاکبازانه‌ٔ شما بزرگ‌ترین ضربه‌ٔ سیاسی بعد از خوردن زهر آتش‌بس رو خورد. به تمام مردم ایران، به خانواده‌ٔ شهدا و زندانیان سیاسی و به فرد فرد شما بایستی صمیمانه تبریک و تهنیت گفت. ازتون درخواست میکنم هر کجا که هستین به اعتصاب‌ غذاتون خاتمه بدین، مقاومت انقلابی و ارتش آزادی‌بخش ملی به قامت‌های استوار شما به این قامت‌های استواری که روحیه‌ٔ رزمنده‌ٔ تک‌تک‌تونو حمل میکنه نیاز داره. درود بر شما و عزم پولادین شما.(رادیو صدای مجاهد ۱۸آذر ۱۳۶۷ / نشریه اتحادیه به شماره ۱۵۶)

 

از سخنان خواهر مریم پنجشنبه ۲۷آبان ۱۴۰۰ در اشرف ۳

جنبش دادخواهی ادامه دارد تا هر کجا که لازم باشد تا روز سرنگونی این رژیم. و آن‌روز است که خون ۳۰هزار سربدار قتل‌عام شده در سال ۶۷ و بیش از ۱۵۰۰ جوان شورشگر در قیام آبان ۹۸ و سایر شهدا به نتیجه خود خواهد رسید.

بنابراین حرف همه ما و هم‌چنین حرف آن سربداران از روز اول تا امروز این بود که:

آن‌زمان که بنهادم سر به پای آزادی - دست خود ز جان شستم از برای آزادی

تا مگر بدست آرم دامن وصالش را - میدوم به پای سر در قفای آزادی.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62c8a2c6-828e-4c8d-a034-9a0da7634a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات