728 x 90

اعتصاب رانندگان کامیون در سراسر ایران/ دومین روز + فیلم و عکس

مرند.دومین روز اعتصاب رانندگان کامیون - ۲ تیر ۹۷
مرند.دومین روز اعتصاب رانندگان کامیون - ۲ تیر ۹۷

اعتصاب رانندگان کامیون امروز سه‌شنبه ۲تیرماه ۹۷ در شهرهای مختلف میهن ادامه دارد.

تصاویر و فیلمهای این اعتصاب از شهرهای قزوین، زاهدان، چالوس، فرخشهر، اصفهان و مرند به دستمان رسیده است.

 

در مشهد رانندگان کامیون به وعده فریبکارانه رژیم اعتنایی نکردند. رژیم برای فریب رانندگان مشهد و شکستن اعتصاب؛ اقدام به فروش لاستیک ارزان در پایانه این شهر و تبلیغات برای جلوگیری از ادامه اعتصاب کرده است.

 

رانندگان کامیون در اصفهان کسانی را که حاضر به همراهی با اعتصابیون نبودند مورد اعتراض قرار داده و کامیونهای آنها را متوقف می‌کردند

اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین / اولین روز

دور جدید اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین از دوشنبه اول مرداد ماه۹۷(۲۳ژوییه۲۰۱۸) در بسیاری از مناطق کشور آغاز شد. در اولین ساعتهای بسیاری از استانهای کشور از جمله تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان، فارس، سمنان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، خراساًن رضوی، چهار محال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان را فرا گرفت.

دو ماه پیش، اعتصاب سراسری رانندگان کامیون که حدود دو هفته طول کشید به تمامی ۳۱استان کشور گسترش پیدا کرد. آنها در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و قسط‌های خودرو دست به اعتصاب زدند و از حرکت و بارگیری خودداری کردند. رژیم آخوندی با اقدامات سرکوبگرانه یا فریبکارانه تلاش کرد که این اعتصاب را به شکست بکشاند. دستگیری شماری از رانندگان، تهدید و ارعاب اعتصابگران، به آتش کشیدن کامیونهای رانندگان اعتصابی، استفاده از کامیونهای ارتش تحت‌امر آخوندها و وعده‌های دروغین برای افزایش کرایه بار از این شمار بود.

سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی که اقتصاد کشور را به نابودی کشانده است، فشار مضاعفی بر رانندگان کامیون و خودروهای سنگین وارد می‌کند. علاوه بر گرانی و تورم روزافزون، این رانندگان از افزایش اخاذی‌های رژیم تحت عنوان کمیسیون و عوارض و... رنج می‌برند.

 

درود مقاومت ایران به رانندگان اعتصابی

مقاومت ایران با درود به رانندگان اعتصابی، عموم جوانان غیرتمند را به همبستگی با آنها فرا می‌خواند و از عموم مراجع بین‌المللی و سندیکاها و اتحادیه‌های کامیون‌داران و کارگران در کشورهای مختلف جهان می‌خواهد تا ضمن حمایت از این رانندگان سیاستهای ضدانسانی رژیم آخوندی را محکوم کنند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f0b2a5-179e-460c-92d3-9db3df310518"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات