728 x 90

اعتراف یک عضو واحد۸۴۰ نیروی تروریستی قدس به طراحی برای سه ترور در استانبول و آلمان و فرانسه

دستگیری  عضو  واحد تروریستی قدس
دستگیری عضو واحد تروریستی قدس

به‌نوشته رسانه‌های اسرائیل، سازمان ضدجاسوسی این کشور یک عضو نیروی تروریستی قدس را در ایران و در خانه‌اش به‌خاطر طراحی ترور یک دیپلمات اسراییلی در ترکیه بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است

تایمز اسراییل نوشت: منصور رسولی ۵۲ساله در بازجویی در منزلش در ایران نزد مأموران موساد اعتراف کرد که برای هدف قرار دادن دیپلمات اسراییلی و هم‌چنین یک ژنرال آمریکایی مستقر در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه فرستاده شده است.

این منبع افزود: یکی از اعضای واحد۸۴۰ نیروی قدس که وظیفه انجام عملیات برون‌مرزی را برعهده دارد. و با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر مرتبط است در یک کشور اروپایی دستگیر شده است.

 

یک رسانه دیگر اسراییل در این باره نوشت: یک فایل صوتی که روز شنبه منتشر شد، عکسی از منصور رسولی را نشان می‌دهد که اعتراف می‌کند به او دستور تشکیل سلولی برای ترور یک عضو کنسولگری اسراییل در استانبول، یک ژنرال آمریکایی مستقر در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه داده شده است. رسولی در ایران دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت. که این امری نادر است.

این منبع می‌افزاید: حملات برنامه‌ریزی شده توسط یکی از اعضای واحد۸۴۰ نیروی قدس مستقر در اروپا سازماندهی شده بود که با استفاده از ارتباط خود با قاچاقچیان مختلف اروپایی، مبلغ ۱۵۰۰۰۰دلار برای «تدارک ترورها» دریافت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0530c7b-66c0-4338-ae75-dc53931fa378"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات