728 x 90

اعتراف کارگزار رژیم به دلایل خشک شدن هورالعظیم: پکن به‌خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را داد

هورالعظیم - عکس ا ز آرشیو
هورالعظیم - عکس ا ز آرشیو

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست رژیم گفت: تالاب هورالعظیم با مجوز شورای عالی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد. پکن به‌خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را داده بود.

به گزارش سایت حکومتی اقتصاد ۲۴، براساس ویدئو منتشر شده از سخنان لاهیجان‌زاده در رسانه‌های رژیم، وی درباره علت خشک شدن تالاب هورالعظیم توضیح داد: «ژاپنی‌ها حاضر بودند برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا، همانند استخراج در دریا از این حوزه‌ها بهره‌بردای کنند، اما چینی‌ها حاضر به انجام این کار نشدند و بخاطر ارزانتر شدن پروژه پیشنهاد خشک شدن هور را دادند که متاسفانه شورای عالی امنیت ملی هم آن را می‌پذیرد».

وی گفت در دهه۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکتها چینی سپرده شد در سال۷۹ اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکتها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند.
وی افزود: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌ای را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تأسیسات نفتی در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا همانند استخراج در دریا از این حوزه‌ها بهره‌برداری کنند، اما چینیها حاضر به انجام این کار نشدند و به‌خاطر ارزان تر شدن پروژه پیشنهاد خشک شدن هور را دادند.



این کارگزار رژیم افزود: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌یی را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تأسیسات نفتی در آب نصب شود و در آب کار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/beb50b14-62ef-40cb-a3cd-4cfb3be42df2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات