728 x 90

اعتراف کارشناس حکومتی به شکست باج‌خواهی هسته یی

اتمی رژیم
اتمی رژیم

یک کارشناس حکومتی به شکست باج‌خواهی هسته‌یی اعتراف و اعلام کرد که ‌اگر رژیم ۱۰گام هم در نقض برجام بردارد و حتی اگر در چند قدمی دستیابی به سلاح هسته‌یی باشد، اروپا نمی‌تواند کاری انجام دهد.

امیر علی ابوالفتح در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۷مهر گفت:

با اتخاذ گام چهارم نیز به‌نظر می‌رسد که ایران تصمیمش را گرفته و بعید است حتی تهدید اروپا مبنی بر خروج از برجام و ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت که متعاقب آن بازگشت تحریم‌های این نهاد است نیز تغییری در این روند ایجاد کند. البته در برخی محافل نیز به گوش می‌رسد که ایران نیز در برابر تهدید اروپا متقابلا تهدید کرده که چنین رویکردی می‌تواند تهران را به سمت کنار گذاشتن پروتکل الحاقی و چه بسا خروج از ان.پی.تی سوق دهد. هیچ چشم‌اندازی مشاهده نمی‌شود که ایران یا آمریکا مسیر خودشان را تغییر دهند.

 

این کارشناس حکومتی اروپایی‌ها را تهدید کرد: باید برای اروپا مشخص شود که اعمال فشار بالا بر روی ایران می‌تواند چه عواقبی داشته باشد؛ شاید هم به همین دلیل باشد که به‌رغم درخواست‌های آمریکا برای اتخاذ «مکانیسم ماشه» تا الآن خویشتنداری کرده‌اند چرا که اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند یک دومینویی را آغاز کند و فعل و انفعالاتی را رقم بزند که از کنترل خارج شود و عواقبش متوجه تمامی طرف‌های برجام شود. عواقب عدم توان مالی تهران در کنترل مواد مخدر و مهاجرین متوجه اروپا خواهد بود.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها به عینه دیدند که به وجود آمدن یک بحران امنیتی در خاورمیانه می‌تواند چه عواقب سنگینی برای این اتحادیه داشته باشد و سیل پناهجویان به سمت اروپا راه افتاد

قابل پیش‌بینی نیست که آن بحرانی که در سوریه پیش آمد برای ایران هم اتفاق بیفتد اما روابطی که بین ایران و اروپا وجود دارد و متقاضیان سفر به اروپا از ایران می‌گذرند و این می‌تواند شرایط را برای قاره سبز دشوار کند.

 

کارشناس حکومتی به شکست میانجیگیری فرانسه نیز اذعان کرد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به اتفاقات رخ داده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل می‌توان گفت که فرانسه در تلاش برای کاهش تنش شکست‌خورده است، گفت: صحبت آقای لودریان مبنی بر این‌که ایران و آمریکا تنها یک ماه برای حل مسائل فیمابین فرصت دارند عملاً به منزله شکست اروپا در تلاش‌های میانجیگرانه است. امیدهایی بود که اروپا و مهمتر از آن فرانسه بتوانند میانه‌ روابط ایران و آمریکا را بگیرند و دیدگاههای دو کشور را به هم نزدیک کنند در حالی که حالا وزیر امور خارجه فرانسه اعلام می‌کند دیگر این ایران و آمریکا هستند که باید با هم صحبت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ced6063-3d9b-4ccb-9fbf-ad178a30d407"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات