728 x 90

اعتراف به وضعیت دردناک و اسفبار آموزش و پرورش در نظام آخوندی

اعتراف به وضعیت دردناک و اسفبار آموزش و پرورش در نظام آخوندی
اعتراف به وضعیت دردناک و اسفبار آموزش و پرورش در نظام آخوندی

در جلسه روز یکشنبه مجلس رژیم، در جریان سؤال از وزیر آموزش و پرورش دولت آخوند روحانی، کامران، عضو مجلس رژیم درباره اعتراضات معلمان هشدار داد و گفت: امروز دشمن از همین تجمعات سوء‌استفاده کرده و شکاف حفاظتی و گسل ایجاد می‌کند.

در این جلسه همچنین مقصودی عضو دیگر مجلس ارتجاع به گوشه‌یی از وضعیت دردناک و اسفبار آموزش و پرورش در نظام آخوندی اعتراف کرد.

مقصودی روز یکشنبه در مجلس ارتجاع گفت: جناب آقای دکتر نوبخت بودجه ۹۸ امیدی به حل مشکلات مدارس و معلمان و بازنشستگان نیست دروغ نگوئیم گفتاردرمانی نکنیم. بترسید از روزی که دیر شده باشد و رنج ببرید از بودن‌هایی که می‌توانست باشد.

جناب آقای وزیر فرمودند ما با اجبار پول نمی‌گیریم اما من این را بی‌حرمتی به شأن و شعور مردم عزیزم می‌دانم به نمایندگان می‌دانم و توهین به شعور مردم و مردم به ما می‌خندند، چرا که در همه مدرسه‌ها امروز پول گرفته می‌شود، آقای رئیس‌جمهور در بودجه ۹۸ فرمودند امروز هزینه تمام شده برای هر دانش‌آموز ۴میلیون تومان می‌باشد و دنبال آن هستیم که آن را به یک میلیون تومان کاهش بدهیم.

بفرمایید کسانی که در مقطع دوره اول ابتدایی تمام کردند و در دوره دوم ثبت نام نمی‌کنند به‌خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها چند نفر هستند؟ بروید از کسانی که به کارگرانی که به‌خاطر بی‌حرمتی و تبعیض به دانش‌آموز آنها ترک‌تحصیل می‌کنند و توان خرید امکانات مدرسه را ندارند بروید سؤال بکنند.

امروز مدارس ما برای حداقل آب و برق خود مانده‌اند، امروز دانش‌آموزان نخبه مناطق محروم در روستاها خانه‌نشین شده‌اند امروز دختران و پسرانی که ترک‌تحصیل می‌کنند زیاد شده

دانش آموز امروز ما باید زنده زنده در آتش بسوزد معلم ما تهدید شود دانش‌آموز ما در زیر دیوار فرسوده برود چون پول سرانه مدرسه‌ها را نمی‌دهید.

 

بیشتر بخوانید

ایران، آموزش و پرورش آخوندی، ۴۰مدرسه کانکسی در کردستان

حاصل حکومت ۴۰ساله ولایت فقیه در ایران چیزی نبوده است بجز غارتگری، چپاول و نابود کردن زیرساختهای کشور و صدور جهل و تروریسم به خارج کشور، گزارش حاضر روایتی است کوتاه از وضعیت آموزش و پرورش و مشکلات دانش‌آموزان در ۴۰مدرسه استان کردستان.

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۲ خرداد۹۷ از سنندج نوشت: "کمبود امکانات و فضای آموزشی، غیراستاندارد بودن مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کانکسی، فرسوده، تخریبی، خشتی و گلی و وجود مدارس دوشیفته تنها بخشی از مشکلات و سختی‌های پیش‌ِروی تحصیل دانش‌آموزان استان کردستان است".

اگر سری به مدارس و فضاهای آموزشی برخی از روستاهای کردستان بزنید، تفسیر کلمه "محرومیت" را می‌توان درک کرد و دانش‌آموزان معصومی را می‌بینید که هیچ توقعی ندارند و با کم‌ترین امکانات در "کانکس و راهرو" تحصیل می‌کنند، در این روستاها خبری از مجهز بودن کلاس‌های درسی به سیستم هوشمند آموزشی نیست، خبری از ارائه خدمات مشاوره‌ای تحصیلی و روانشناسی به دانش‌آموزان نیست اما آنها دست از تلاش برنمی‌دارند و همیشه حرف برای گفتن دارند.

این خبرگزاری حکومتی ادامه می‌دهد که استان کردستان یکی از استانهای محروم کشور است، ۳۰درصد از فضاهای آموزشی این استان، استاندارد و ایمنی لازم را ندارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد و دانش‌آموزان برخی از روستاهای این خطه از سرزمین کشور هم‌چنان در داخل "کانکس" درس می‌خوانند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در استان کردستان در گفتگو با خبرنگار حکومتی تسنیم در سنندج، با تأیید تحصیل دانش‌آموزان استان در داخل "کانکس" با کلی‌گویی و وعده سر خرمن دادن گفت: دانش‌آموزان ۴۰مدرسه کردستان در "کانکس" درس می‌خوانند اما قرار بر این است که در آن روستاها فضای آموزشی احداث شود.

این کارگزار حکومتی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، گفت: ۱۰درصد از مدارس کردستان دوشیفته هستند.عمده مدارس دوشیفته، در شهرستانهای مریوان، بانه و ناحیه یک سنندج واقع شده‌اند.


بحران در آموزش و پرورش

مدارسی که ”حتی با باد هم فرو می‌ریزند“!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a96defa-2787-40e3-b317-51c9d1eafe6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات