728 x 90

اعتراف وزیر ارتباط رژیم به محدودیت اینترنتی در ایران و فعال شدن قفل کودک

محدودسازی اینترنت با فعال ساختن قفل کودک در موتورهای جستجوگر
محدودسازی اینترنت با فعال ساختن قفل کودک در موتورهای جستجوگر

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات رئیسی جلاد، روز چهارشنبه ۲۹تیر و در حاشیه نشست هیأت دولت، فعال کردن قفل کودک در اینترنت را به‌دلیل «نگرانی جدی خانواده‌ها» از «دسترسی آسان به محتواهای غیراخلاقی» عنوان نمود.

وزیر ارتباطات رئیسی جلاد ، با بیان این‌که «این یک نگرانی جدی است»، افزود: «با کمک اپراتورهای ارتباطی، سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود».

وی تأکید کرد: با فعال شدن قفل کودک، نگرانی نسبت به دسترسی به محتواهای غیراخلاقی و خشونت که خط قرمز است، برطرف شد.

در روزهای اخیر، بسیاری از کاربران اینترنتی در داخل ایران، که در جستجوهای اینترنتی با محدودیت روبه‌رو شده‌اند احتمال فعال شدن قفل کودک را مطرح کرده بودند.

دو روز پیش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع، با اشاره به فعال شدن قفل کودک در اینترنت، گفت: محدودسازی دسترسی مردم به ارتباط با یکدیگر در نرم افزارهای گوناگون نقض آشکار حقوق ارتباطات و حقوق‌بشر است.

گزارشهای مربوط به محدودیت در موتورهای جستجوگر در اینترنت و تأیید فعال شدن قفل کودک در حالی است که با وجود تلاش حاکمیت رژیم آخوندی برای تصویب طرح صیانت و محدودساختن اینترنت در ایران، کاربران اینترنتی در ماه‌های اخیر با اختلال و افت کیفیت اینترنت مواجه شده‌اند.( روزنامه پیشخوان ۲۹ تیر )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3480c472-c287-4833-80c8-a41e3e12e0e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات