728 x 90

اعتراف فالح فیاض به سرکوب اعتراضات در عراق با الگوی سپاه پاسداران

فالح فیاض - پاسدار سلامی
فالح فیاض - پاسدار سلامی

فالح فیاض سرکرده حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران یکشنبه ۱۷مرداد، در سفر خود به تهران به سرکوب اعتراضات با الگوی و تجربه سپاه پاسداران اعتراف کرد (رادیو فردا ۱۸مرداد).

فالح الفیاض که به دلیل نقش برجسته‌اش در سرکوب مردم معترض عراق در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، روز یک‌شنبه، ۱۷مرداد در دیدار با حسین سلامی، سرکرده سپاه پاسداران تاکید کرده است که « به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم».


پاسدار سلامی در این ملاقات نیز به حمایت «گسترش» رژیم از شبه‌نظامیان عراقی که همانا ادامه دخالت‌های در عراق در سرکوب قیام‌کنندگان و بی‌ثباتی در این کشور است اعتراف کرد.
شایان ذکر است وزارت خزانه‌داری آمریکا سال گذشته فالح الفیاض را به‌دلیل نقش او در نقض حقوق‌بشر در جریان سرکوب قیام‌کنندگان دو سال گذشته در عراق، در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داده است.

تلویزیون الحدث در این باره گفت: در جلسه‌یی با حضور فرمانده سپاه پاسداران در تهران، رئیس سازمان حشدالشعبی، فالح الفیاض، گفت که می‌خواهد تجربه سپاه پاسداران را تکرار کرده و از آن استفاده کند و آن را در رابطه با شبه‌نظامیان حشدالشعبی که ریاست آنرا برعهده دارد به کار گیرد. خبرگزاری تسنیم گفت که فیاض پشتیبانی سپاه پاسداران از جنگجویان شبه‌نظامیان حشدالشعبی و تلاشهای قاسم سلیمانی را ستود. به نوبه خود حسین سلامی تأکید کرد که سپاه پاسداران به حمایت از شبه‌نظامیان حشدالشعبی در عراق ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f4ae2b6-6782-4e97-a242-870cc526e9ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات