728 x 90

اعتراف علی ربیعی به انفجار سکوی پرتاب ماهواره

شکست سومین آزمایش موشکی رژیم ایران
شکست سومین آزمایش موشکی رژیم ایران

پس از چند روز سکوت، پاسدار علی ربیعی سخنگوی کابینه آخوند روحانی به انفجار سکوی پرتاب ماهواره در سمنان اعتراف کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: این انفجار در سکو اتفاق افتاده است. وی افزود: این انفجار ناشی از "اشکال فنی" بوده است. ربیعی مدعی شد ماهواره ناهید هنوز به سکو منتقل نشده بود.

روز پنجشنبه تصاویر ماهواره‌یی نشان داد که انفجاری در سکوی پرتاب ماهواره رژیم در سمنان رخ داده است. این سومین تلاش ناکام رژیم ایران برای پرتاب این موشک در سال جاری است.

 

 

به گزارش رویترز، یک مقام رژیم آخوندی که نامش را منتشر نکرد، روز پنجشنبه ۷شهریور گزارشها درباره انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر در سمنان را که قرار بوده ماهواره‌یی به نام ناهید یک را پرتاب کند، تأیید کرد.

 

روزنامه حکومتی آرمان که این گزارش رویترز را درج کرده، می‌نویسد، مقام دولتی ایران بدون ارائه اطلاعات بیشتر، علت انفجار را «پاره‌ای از مشکلات فنی» عنوان کرده است و گفته «مهندسان جوان برای برطرف کردن مشکل تلاش می‌کنند».

این رسانه رژیم تکذیب قبلی جهرمی وزیر ارتباطات رژیم را به سخره گرفته و می‌افزاید: اما جهرمی می‌گوید ناهید ۱حالش خوب است.

 

جهرمی وزیر مفتضح شده ارتباطات رژیم به ناگزیر روز شنبه، اعلام کرد: ما اطلاع دقیقی از آنچه در سمنان اتفاق افتاده نداریم و بهتر است در این زمینه وزارت دفاع توضیح بدهد.

 

گزارش فاکس‌ نیوز از شکست سومین آزمایش موشکی رژیم ایران

فاکس نیوز گزارشی از شکست سومین آزمایش موشکی رژیم ایران منتشر کرد و گفت:‌ یک موشک رژیم ایران در سکوی پرتاب منفجر شده است ما این را از تصاویر ماهواره‌یی دریافتیم. این تصاویر دودی را که از این سکوی پرتاب به هوا برخاسته را نشان می‌دهد. این سومین آزمایش شکست‌خورده رژیم ایران طی امسال است که در مورد آن اطلاع داریم.خبرنگار فاکس‌ نیوز جنیفر گریفین از پنتاگون در رابطه با سومین آزمایش شکست‌خورده موشکی رژیم ایران در گزارشی گفت:

جنیفر گریفین از پنتاگون: فاکس‌ نیوز تصاویر ماهواره‌یی به‌دست آورده است که یک موشک رژیم ایران را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد در سکوی پرتاب در مرکز فضایی خمینی در شمال این کشور منفجر شده است.

شرکت ماهواره تجارتی پلانت planet می‌گوید، تصویر ستون دود برخاسته از سکوی پرتاب نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد موشک برای پرتاب آماده می‌شده است. این سومین پرتاب شکست‌خورده موشک طی امسال است. و مشابه مشکلی است که کره شمالی با برخی از موشکهای خود طی چند سال پیش داشته است که برخی در آنزمان شک داشتند آیا آمریکا دخیل بوده است یانه.

کارشناسان مشکوک هستند رژیم ایران در حال آزمایش موشک دو مرحله‌ای معروف به سفیر با سوخت مایع بوده است. این موشک برای پرتاب ماهواره استفاده می‌شود اما همان فن‌آوری موشکهای بالستیک را دارد که توسط تحریم‌های آمریکا ممنوع شده است.

 

فاکس نیوز:‌ در مورد حمله سایبری آمریکا به شبکه اطلاعات رژیم ایران چه می‌دانید که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد؟

جنیفر گریفین: این حمله سایبری که توسط آمریکا انجام شده درست ۷روز بعد از آن بود که نیروهای رژیم ایران به نفتکشهای ژاپنی و نروژی حمله کردند و مینهای چسبنده را در بدنه آنها که در حال تردد در دریای عمان بودند کار گذاشتند. همان روز نیروهای رژیم ایران یک پهپاد شناسایی آمریکا را سرنگون کردند که ارتش آمریکا گفت در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرده است و دونالد ترامپ حمله تلافی‌جویانه توسط موشکهای تام هاگ (کروز) را در پاسخ حمله‌ ایران منتفی کرد.

اکنون دریافتیم که فرماندهی سایبری آمریکا پاسخ داده و پایگاه اطلاعاتی کلیدی مورد استفاده شبه‌نظامیان سپاه پاسداران را از بین برده است. این مرکز طراحی توطئه‌ها را علیه نفتکش‌ها در تنگه هرمز انجام می‌داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f9f8861-bd41-401b-bf07-5d5d5498096d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات