728 x 90

اعتراف رژیم ایران به شکست صدور ارتجاع و بنیادگرایی به کشورهای همجوار

دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه
دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه

علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم در مراسم اختتامیه نمایش موسوم به «کنفرانس وحدت اسلامی» که با حضور تنی چند از وابستگان خارجی نظام برگزار شد به بن‌بست سیاست‌های منطقه‌یی رژیم اعتراف کرد

پاسدار علی لاریجانی گفت: ما چه دلیلی دارد که دنبال این باشیم هلال شیعی راه بیاندازیم؟ نیازی به این نداریم قبول هم نداریم.

علی لاریجانی در اعترافی صریح به در گل نشستن کشتی صدور بنیادگرایی رژیم به کشورهای همجوار گفت: از ناامنی بحران به‌وجود می‌آورند، گاهی جنگ هست گاهی بمباران هست گاهی تحریک برخی از جریانها هست به هر حال نشانه عمده‌اش این است که ناامنی ایجاد کردند یک به‌هم‌ ریختگی امنیتی در منطقه وجود دارد.

 

لاریجانی در ارتباط با حمایت رژیم ولایت فقیه از شبه‌نظامیان حوثی در یمن گفت:

«من یادم هست یکبار سفری رفته بودم به یمن همین آقای علی عبدالله صالح که مرحوم شده ایشون خودش به من گفت، گفت ما یک مشکلی داریم در این جا و ما دلمان می‌خواهد با حوثی‌ها کار کنیم و شما کمک بکنید وساطت کنید او از ما خواست برای وساطت؛ و اتفاقا ما وساطت هم کردیم »

 

سرکرده شبه‌نظامیان عراقی در کنار لاریجانی

 

شبه نظامیان عراقی موسوم به نجبای عراق

سخنرانی رئیس مجلس رژیم در حالی توسط تلویزیون شبکه خبر رژیم پخش می‌شد که آخوند اکرم کعبی دبیرکل شبه‌نظامیان عراقی موسوم به نجبا به‌عنوان یکی از مدعوین در کنار او حضور داشت.

 

شبه‌نظامیان نجبا یکی از گروه‌های نظامی تشکیل دهنده حشد شعبی عراق است. هسته مرکز این گروه از سال ۲۰۰۴در بغداد شکل گرفت و در سال ۲۰۱۳به‌طور علنی اعلام شد و تا کنون با همین نام در عراق حضور دارد. آخوند اکرم الکعبی مهمان جواد لاریجانی رئیس مجلس رژیم در حال حاضر دبیرکل این گروه شبه‌نظامی است.

 

این گروه که مرکز آن در عراق است، خود را شاخه‌ای از نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران می‌داند.

این گروه در زمینه آموزش و سلاح و خدمات مستشاری از کمکهای رژیم ایران استفاده می‌کند و با قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس رابطه مستقیم دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b866a63-317b-499b-a9d6-203ff93f9108"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات