728 x 90

اعتراف رژیم ایران به سقوط صادرات نفت به ۳۰۰هزار بشکه در روز

سقوط صادرات نفت رژیم ایران به ۳۰۰هزار بشکه در روز
سقوط صادرات نفت رژیم ایران به ۳۰۰هزار بشکه در روز

رژیم آخوندی برای اولین بار اعتراف کرد که صادرات نفتش به ۳۰۰هزار بشکه در روز رسیده است. قبل از خروج آمریکا از برجام صادرات نفت رژیم بیش از دو و نیم میلیون بشکه در روز بود.

حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه ایران روز پنجشنبه۳مرداد گفت: بودجه (عمومی) سال ۱۳۹۸ به‌مبلغ ۴۴۸هزار میلیارد تومان و بر اساس فروش ۳۰۰هزار بشکه نفت در روز بسته شده است.

وی افزود: بودجه سال قبل بر اساس فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه و سال قبل از آن روزانه دو میلیون و ۶۸۰هزار بشکه نفت بسته شده بود».

این اعتراف در حالی است که دولت روحانی لایحه بودجه امسال را بر اساس صادرات روزانه بیش از ۱.۵میلیون بشکه نفت و میعانات گازی به مجلس تحویل داده بود و این لایحه نیز تصویب شده بود.

دو مقام ارشد دولت روحانی اخیراً از کاهش ۶۲هزار میلیارد تومانی خرج و دخل بودجه رژیم در سال جاری نسبت به قانون مصوب بودجه ۹۸خبر دادند، اما آنها نگفتند بودجه بر اساس صادرات ۳۰۰هزار بشکه نفت بازنویسی شده است.

رژیم آخوندی ماههاست که گزارشی از میزان صادرات نفت خود به اوپک نمی‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d79a54ee-377a-438b-986d-acc2334a7a23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات