728 x 90

اعتراف روزنامهٔ حکومتی به باجگیری بین‌المللی با توقیف کشتی کره‌جنوبی در آبهای خلیج‌فارس

کشتی توقیف شده کره جنوبی
کشتی توقیف شده کره جنوبی

روزنامهٔ حکومتی وطن امروز ۱۶دی در رابطه با توقیف کشتی کره‌جنوبی در آبهای خلیج‌فارس به صراحت اعتراف کرد که مسأله محیط‌زیست خلیج‌فارس بهانه‌یی بیش نیست، بلکه این اقدام یک باج‌گیری بین‌المللی است.

این روزنامه حکومتی نوشته است: «هشدار عملی برای بدهکار قدیمی اما توقیف این نفتکش... . حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن داشت و آن هم ماجرای عدم پرداخت ۷میلیارد دلار بدهی کره‌جنوبی به کشورمان بود... . . در چنین شرایطی توقیف این نفتکش در آب‌های خلیج‌فارس می‌تواند حامل پیامی جدی به دولت کره‌جنوبی باشد؛ پیامی که سئول را میان ۲ گزینه پرداخت بدهی قدیمی‌اش به تهران یا امنیت برای استفاده از شاهراه آبی خلیج فارس و ارتباط با شرکای عربی‌اش قرار می‌دهد.

وطن امروز در ادامه نوشته است:«با تمام این اوصاف توقیف نفتکش‌ توسط سپاه پاسداران را می‌توان خط و نشانی جدی برای وادار کردن کره‌جنوبی به پرداخت بدهی‌هایش به کشورمان دانست... . احتمالا باز پس‌گیری حقوق ایران باید در زمین دیگری پیگیری شود. توقیف در برابر بلوکه کردن، راهبردی است که امکان بازپس‌گیری حقوق ملت ایران را بالا خواهد برد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da7f314b-b6a5-4494-adaa-77d63a324629"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات