728 x 90

اعتراف روزنامه حکومتی به تولید واکسنهای دروغین

کرونا - عکس از آرشیو
کرونا - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری در مقاله‌ای به تاریخ پنجشنبه ۱۰تیر با اعتراف به وضعیت وخیم واکسیناسیون در ایران اعتراف کرد که تمامی واکسنهای اعلام شده تولید داخلی نه تنها هیچ تأیید جهانی بهداشت و سلامت را ندارد بلکه تنها وسیله‌ای برای سودجوییهای نجومی است.
مردم‌سالاری در مقاله خود به قلم محمد سیاح می‌نویسد: «ایران تنها کشــوری اســت که از دوره آغاز اپیدمی‌ کرونا تــا امروز، برخلاف وعده‌ها، برنامه مشــخصی برای تولید یا واردات واکســن ندارد! در این مدت بارها از ســاخت و خودکفایی و صادرات واکســن کرونا گفته شد در حالیکه میزان واکســینه شــدهها در ایران زیر ۵درصد اســت و سالمندان هم در صفهای تزریق واکسن، کرونا می‌گیرند؛ ... در حالیکه تا امروز گزارش علمی نتایج حتی یکی از واکسن‌هایی که در کشور ساخته شده‌اند منتشر نشده و تأیید بین‌المللی هم نگرفته است».
این روزنامه با بر شماری کشورهای پیشرفته در امر علوم پزشکی و مقایسه آنها با ایران اعتراف می‌کند که دلیل اصلی این هجمه برای ساخت و تولید واکسن داخلی سودجویی میلیاردی است که در پشت آن خوابیده است و می‌نویسد «دلیــل این همه اشتیاق برای ســاخت واکسن در داخل کشور چیست که شــرکتهای متعلق به سازمانها و نهادهای مختلف را بر آن داشته تا به هر شکل ممکن واکسن بسازند در حالیکه در هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته دنیا که دست به تولید واکســن زده‌اند چنیــن تعددی در تولیــدات آنها دیده نمیشــود. چرا آلمان، ژاپن، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، ترکیه و کشورهای دیگری که از نظر تولید محصولات دارویی و پزشــکی از ما جلوتر هستند، مدعی تلاش برای ســاخت و تولید موفقیت‌آمیز هفت واکســن برای ویروس کووید۱۹ نیســتند، اما ما با این حال و روز، مدعی هستیم؟ یکی از مباحثی که به‌عنوان دلیل اشــتیاق شــرکتهای ایرانی برای ساخت واکســن مطرح می‌شود حمایتهای مالی دولتی است. مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونــا به ایرنا گفت: دولت برای حمایت، از هر شــرکت داخلی ۱۵میلیون دوز واکســن پیــش خرید می‌کند. به عبارت بهتر شــرکتهایی که در زمینه تولید واکســن تلاش کنند ۳٠٠٠میلیارد تومــان پیش فروش خواهند داشت! وقتی شرکتها متوجه شدند که بدون تولید حتی یک دوز واکسن، چنین رقم بزرگی به دستشان می‌رسد، مراســم رونمایی را شــروع کردند و جالب این‌که وزارت بهداشــت نیز با این شرکتها همراه شد».


مردم‌سالاری در پایان مقاله خود با اعتراف به این‌که شرایط اسفناک کنونی در ایران نتیجه عملکرد دولت و نظام است می‌نویسد: «در این مدت با وجود کشف واکسنهای مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی هیچ اقدام مؤثری برای واردات واکسن صورت نگرفت و جز چند محموله کوچک از چین و روسیه و هند واکسنی وارد ایران نشد. مسئولان از تاریخهــای مختلف برای واکسیناســیون عمومی... حرف می‌زنند در حالیکه ســالمندان ایرانی در صفهای دریافت واکسن کرونا می‌گیرند، اما مردم اروپا امروز در ورزشگاهها حاضر میشــوند تــا بازیهــای فوتبال جــام ملتهای اروپا را ببیند!
۲۱هزار میلیارد تومانی که دولت برای پیش خرید ۱۰۵میلیون دوز واکسن به شرکتهای ایرانی وعده داده معادل ۸۸۰ میلیــون دلار با نرخ دلار ۲۴هزار تومان اســت که می‌توانست از اول هم برای واردات واکسن امن، اثرگذار و مورد تأیید ســازمان بهداشت جهانی هزینه شود تا امروز مردم ایران هم بتوانند راحت‌تر به زندگی خود برسند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e9e94c2-0572-45d6-a950-e1c304c66ce8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات