728 x 90

اعتراف رسانه حکومتی به غافلگیر شدن در تهاجم برق‌آسای ارتش آزادیبخش ملی در عملیات کبیر فروغ جاویدان

عملیات کبیر فروغ  جاویدان
عملیات کبیر فروغ جاویدان

در عمق صدوپنجاه کیلومتری خاک مان

تازه می فهمیم با مجاهدین روبه‌رو هستیم

چرا غافلگیر شدیم؟!

رسانه حکومتی مشرق -۵مرداد ۹۸ در رابطه با عملیات کبیر فروغ جاویدان و غافلگیری نیروهای رژیم در این عملیات نوشت:

جمهوری اسلامی در ۲۷تیرماه ۱۳۶۷اعلام کرد قطعنامه ۵۹۸ را بدون قید و شرط پذیرفته است.

اولین واکنش سازمان مجاهدین در مورد پذیرش قطعنامه از سوی نظام ایران، برگزاری نشست رجوی با اعضا بود.

رجوی در این نشست،خبر عملیات« فروغ جاویدان »را می‌دهد.فرماندهان را معرفی و چگونگی عملیات و مسیرها را اعلام می‌کند.

روزهای شنبه و یکشنبه به آماده‌سازی گذشت.

ستون ارتش سازمان مجاهدین متشکل از ۲۵تیپ رزمی، رأس ساعت ۶صبح روز دوشنبه سوم مرداد ۱۳۶۷- پس از اجرای مراسم صبحگاهی از قرارگاه خود در خاک عراق به حرکت در آمده و در ساعت ۱۶از مرز خسروی عبور کرده و طبق پیش‌بینی،ستون ساعت۱۷ از قصر شیرین و ساعت ۱۸ از سرپل‌ذهاب عبور کردند.

ری شهری وزیر اطلاعات می‌گوید: «برای نخستین بار، در ساعات آخر روز دوشنبه سوم مرداد از سوی اداره‌ٔ کل اطلاعات کرمانشاه گزارش رسید که مجاهدین از مرز گذشته‌اند و به سوی اسلام‌آباد و کرمانشاه در حرکت‌اند.»

کارشناس ارشد وزارت اطلاعات از غافلگیری دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی در عملیات مرصاد (و به تعبیر سازمان فروغ جاویدان) می‌گوید: «اعتراف می‌کنم که ما خط سازمان را می‌دانستیم اما از برنامه‌اش مطلع نبودیم و غافلگیر شدیم.

به‌محض این‌که حرکت‌شان شروع شد،خودشان اعلام کردند. باز هم نیازی نبود وزارت اطلاعات اعلام کند. چون از رادیو داشت اعلام می‌کرد مردم ما داریم به تهران می‌آییم.»(۴)

اداره کل التقاط، اداره کل اطلاعات کرمانشاه، دستگاه اطلاعاتی لشکرها و.....منابع و مخبرین زیادی در مرز داشته‌اند.در مرز هم دیده‌بان و شنود بی‌سیم داشته‌اند.رادیو مجاهدین هم که مستقیم مارش حمله می‌زد.شاهد تحرکات و جابه‌جایی نیرو در عراق و اروپا بوده‌ایم. ولی در عمق صدوپنجاه کیلومتری خاک مان تازه می‌فهمیم با مجاهدین روبه‌رو هستیم. چرا غافلگیر شدیم؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a0cd6ec-fdf8-4e05-903e-21501df74dec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات