728 x 90

اعتراف رسانه حکومتی: «‌سیاست تعلل» در «سایه سیاست خرید زمان»

مذاکرات وین
مذاکرات وین

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۱آبان، بازی موش و گربه سران نظام برای بازگشت به میز مذاکرات هسته‌یی را بازی لو رفته‌ای از سوی طرف حساب‌های بین‌المللی توصیف کرد که در «سایه سیاست تعلل» در پی «خرید زمان» است.

جهان صنعت با درج مطلبی با عنوان «بروکسل یا وین؟ مسأله این نیست!» نوشت: در شرایط حاضر و به‌رغم فراهم شدن شرایط ذهنی و ادراکی احیا و در نتیجه حفظ برجام، شاهد نوعی تعلل در سیاست احیا و حفظ برجام از طرف مقامات تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

جهان صنعت افزود: در این ارتباط، چه واشنگتن و چه تروئیکای اروپایی برجام بر این اعتقادند که ایران در سایه سیاست تعلل و درنگ و در سایه سیاست خرید زمان درصدد خرید زمان است.
چرا که ایران در سایه این سیاست‌ها توانسته فعالیت‌های هسته‌یی خود را طبق معیار‌های خود به نقطه مطلوبی برساند و قرار است بعد از رسیدن به نقطه قوت و البته برای گرفتن امتیاز بیشتر به پای میز مذاکره با واشنگتن و اروپا بیاید.

در همین رابطه روزنامه حکومتی مستقل ۱۱آبان، با درج مطلبی با عنوان «برجام بی‌فرجام» نوشت: مقامات آمریکایی روز شنبه با مقامات کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره مسائل هسته‌یی ایران گفتگو کردند. آنها اعلام کردند که هیچ آسان‌سازی در مورد تحریم‌ها تا هنگامی که ایران فعالیت هسته‌یی خود را کاهش ندهد، رخ نخواهد داد.
مستقل به‌نقل از بلینکن می‌نویسد:... اگر (رژیم) ایران اقدام منطقی نکند، آنگاه آمریکا و سایر کشورهای دخیل، از جمله چین و روسیه راههای دیگری را برای حل مسأله مد نظر خواهند گرفت.
... منابع آگاه در واشنگتن به خبرگزاری «سی.ان.ان» گفته‌اند که مذاکراتی در مورد افزایش فشارها بر ایران در دولت بایدن در جریان است، چون ایران به ساخت سلاح هسته‌یی نزدیکتر شده است.
... با وجود تمایل نشان دادن طرف‌های آمریکایی و ایرانی برای ادامه مذاکرات، ولی به‌نظر می‌رسد که آینده برجام هم‌چنان بدون فرجام باقی مانده و همه چیز در هاله ابهام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35643d33-f92e-4055-8176-84920c269b01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات