728 x 90

اعتراف خبرگزاری نیروی قدس به شکنجه و قتل محمد میرموسوی

محمد میرموسوی جوان جانباخته لاهیجانی
محمد میرموسوی جوان جانباخته لاهیجانی

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۵شهریور و در واکنش به افشای جنایت شکنجه و قتل جوان لاهیجانی به نام محمد میرموسوی، اعتراف کرد «در پاسگاه آن‌قدر گاز اشک‌آور زده بودند که نمی‌شد نفس کشید. کلی هم شوکر زده بودند تا محمد میرموسوی را آرام کنند».
این خبرگزاری حکومتی با وحشت از شرایط انفجاری جامعه و تنفر عمومی نسبت به رژیم آخوندی و با یادآوری قیام ۱۴۰۱ و جان باختن مهسا امینی در بازداشت نیروی سرکوبگر انتظامی نوشت: «حالا بعد از دو سال ماجرایی از جنس دیگر در پاسگاهی گمنام در روستای ناصرکیاده لاهیجان رخ داده که شاید اگر به همان روال رفتار می‌شد احتمال داشت برخی اتفاقات، اگر چه نه لزوماً مشابه و یا هم‌سطح، رخ دهد».
تسنیم در گزارش خود با اعتراف به بی‌اثری اخبار جعلی و کذب عوامل رژیم در این باره اضافه می‌کند: «که به خانواده محمد میرموسوی گفته بودند مرحوم، خودش سرش را به دیوار بازداشتگاه زده و فوت کرده اما با انتشار فیلم جنازه متوفی در هنگام غسل که آثار ضرب و جرح روی بدنش مشخص بود، ماجرا متفاوت شد. چند کانال محلی فیلم را منتشر کردند و بعد همان فیلم به برخی شبکه‌های آن‌سوی آب و رسانه‌های مجازی رسید».
تسنیم در قسمتی دیگر از گزارش خود برای لاپوشانی بیشتر این جنایت می‌نویسد: «هنوز کسی قتل را قبول نکرده و شنیده‌ها حاکی است که متأسفانه در بخشی از پاسگاه دوربین مداربسته وجود نداشته، این اتفاق افتاده است. بر اساس دستور شورای تأمین استان گیلان، هیچ‌یک از مسئولان استان به غیر از دادستان اجازه مصاحبه ندارند. هم‌چنین قرار شده اخبار فقط از طریق سایت متعلق به قوه قضاییه منتشر شود».
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در پایان در وحشت از ریزش نیروهای سرکوبگر بواسطه بازتاب گسترده این جنایت در ایران ادامه می‌دهد: «در این میان آسیب‌شناسی ماجراهای مربوط به پلیس هم نکته‌یی است که ضروری است دنبال شود؛ از یک‌طرف فشارهای سنگین به نیروی انتظامی و بستن دستان پلیس در موارد مختلف سبب می‌شود که عملاً این نیروی انتظامی در بعضی موارد از کار بیفتد».

این اعتراف به جنایت در حالی منتشر شد که روزنامه حکومتی شرق در این باره نوشت: «سر درگیری و نزاعی که درگرفته بود، سیدمحمد را به درختی بسته بودند و ماشینش را آتش می‌زنند؛ «البته ماشین برای پدرش بوده است. بعد او را به پاسگاه می‌برند و آنجا هم او را به صندلی یا ستونی می‌بندند و با کابل و آهن و میله و باتون کتکش می‌زنند و بر اثر همین ضربات او کشته می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46deb9ac-eb9c-48c0-9231-0139b7378f3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات