728 x 90

اعتراف به جهش ابتلا به کرونا در خوزستان

کرونا در ایران
کرونا در ایران

در حالی‌که وزارت بهداشت رژیم روز ۲۶فروردین در آمار تقلبی خود از کاهش میزان مبتلایان و جان‌باختگان خبر داد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اعلام کرد، رکورد ابتلای روزانه به کرونا در خوزستان شکسته شده و طی شبانه‌روز گذشته به ۷۷مورد رسیده است.

وی گفت: آمار مبتلایان جدید به تفکیک در اهواز ۲۳مورد، رامشیر ۲۳مورد، ایذه ۱۳مورد، آبادان و کارون هر کدام ۳مورد، ماهشهر، باوی و هویزه هر کدام ۲مورد و شوشتر، شوش، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر و هندیجان نیز هر کدام یک مورد مشاهده و به ثبت رسیده است.

 

رژیم آخوندی چنین وانمود می‌کند که با فرستادن مردم به‌سر کار حکومت در حال مهار کردن ویروس کروناست، وزیر بهداشت رژیم روز ۲۶فروردین گفت: «رفتارهای بعدی این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و احتمال این‌که با موج سهمگین این بیماری در پاییز و زمستان مواجه شویم وجود دارد.... تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۱.۶ به هزار نفر است و از همه کشورهای اروپایی مثل فرانسه با ۶.۶تخت به ازای هزار نفر جمعیت کمتر است... ویروس کرونا جدید است و نمی‌دانیم با گرم شدن هوا مهار می‌شود یا نه، امیدواریم اواخر اردیبهشت یا در خرداد موج اول این اپیدمی ‌را مهار کنیم و از این طوفان بلا عبور کنیم اما خیال نکنیم این ویروس چموش ما را رها می‌کند.... باید خودمان را برای روزهای به‌مراتب سخت‌تر آماده کنیم».

 

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «در بخش مراقبتهای ویژه فعلی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاههای تهران حدود سه درصد رشد را در ۲۴ساعت گذشته شاهد بودیم... در تهران به‌طور متوسط مجموع کسانی که از ناوگان حمل‌ ونقل عمومی استفاده کردند حداقل نسبت به قبل سه چهار برابر شده خب این موجب نگرانی هست» (تلویزیون شبکه ۵رژیم ۲۵فروردین).

 

شورای عالی سازمان نظام پزشکی و هیأت‌رئیسه مجمع عمومی این سازمان اعلام کردند: «تعدد مراکز تصمیم‌گیری در بحران کرونا به نتیجه‌بخش بودن اقدامات لطمه زده است. روش آماری وزارت بهداشت نیز با واقعیت میدانی فاصله قابل‌ توجهی دارد و اعتماد عمومی به آمار را خدشه‌دار کرده است» (ستاره صبح ۲۶فروردین).

 

روزنامه حکومتی آفتاب یزد روز ۲۶فروردین از قول نمکی، وزیر بهداشت رژیم نوشت: خیال نکنیم این ویروس چموش ما را رها می‌کند. ممکن است موج جدید این اپیدمی‌ را در پاییز و زمستان داشته باشیم و باید خودمان را برای روزهای به‌مراتب سخت‌تر آماده کنیم.

این روزنامه هم‌چنین نوشت که شورای عالی سازمان حکومتی نظام پزشکی اعلام کرد: روش آماری وزارت بهداشت با واقعیت میدانی فاصله قابل ‌توجهی دارد و اعتماد عمومی به آمار را خدشه‌دار کرده است.

 

حق شناس عضو شورای حکومتی شهر تهران نیز گفت: «در واقع می‌شود گفت که عدم شفافیت آمارها است آقای هاشمی. میزان مرگ و میری که حداقل ما خبر داریم در شهر تهران دارد اتفاق می‌افتد و در واقع آماری که وجود دارد اصلاً با عددهایی که دارد در سطح کلان بیان می‌شود نمی‌خواند».

 

روزنامه حکومتی ایسنا روز ۲۵فروردین از قول آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که بیش از ۸۰۰نفر در بیمارستانهای استان اصفهان بستری هستند، گفت: نزدیک به ۲۰۰نفر نیز از این آمار بدحال و در بخش ICU بستری هستند. آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است و نمی‌توانیم، بگوییم به روند نزولی رسیده‌ایم.

نجیمی تصریح کرد: نگران اوج گرفتن دوباره ابتلا به بیماری کرونا هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0e91134-cf1b-4f96-9ab9-855d2eb43e6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات